معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ مبتلای دیگر در استان فارس جان باختند.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 26 October 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر جان باختن ۲۱ هم استانی دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، برای آنان غفران الهی آرزو کرده و از افزایش آمار جان باختگان به ۱ هزار و ۳۰۶ مورد خبر داد.

او با اشاره به افزایش آمار موارد نمونه گیری در استان به بیش از ۳۵۰ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون افزود: از این تعداد تاکنون نتیجه نمونه ۷۹ هزار و ۱۹۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

دکتر همتی آمار بیماران بستری در استان را نیز بالا خواند و با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۳۴۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین آمار بهبودیافتگان کرونا ویروس در استان را که از ابتدای شیوع این بیماری با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند، ۶۶ هزار و ۱۸۷ نفر، معادل ۸۴ درصد مبتلایان اعلام کرد.

او در ادامه گزارش امروز خود از افزایش مراکز سرپایی تشخیص و درمان کرونا ویروس به عنوان یکی از تصمیمات مهم ستاد دانشگاهی کرونا ویروس برای بهبود فرآیندهای ارائه خدمت به مردم خبر داد و افزود: تا پیش از این چهار مرکز در شیراز، شامل مرکز بوستان در شهرک گلستان، مرکز حضرت ابوالفضل (ع) در بلوار نصر، مرکز توحید در دروازه کازرون و مرکز فاطمه زهرا (س)، ابتدای همت جنوبی در شیراز و مراکز شهرستانی در این زمینه ارائه خدمت می‌کردند که از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب فعال هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با معرفی مراکز جدید افزوده شده در شیراز و بیان این نکته که این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه فعال هستند، گفت: در این فاز جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهید سلطانی در خیابان قصرالدشت، نرسیده به میدان قصرالدشت، مرکز خدمات جامع سلامت حر ریاحی در ده پیاله، مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) در بوستان شقایق، میدان پاسارگاد، مرکز خدمات جامع سلامت گل سرخ در بلوار شهید دوران، چهارراه زمزم، مرکز خدمات جامع سلامت داریون واقع در شهر داریون، مرکز خدمات جامع سلامت مفتاحی در شهرک شهید مطهری، میدان عرفان جنوبی، مرکز خدمات جامع سلامت موسی بن جعفر (ع) واقع در خیابان لاله، بوستان هاشمی، مرکز خدمات جامع سلامت بهارستان در شهرک میانرود، بوستان طراوت، مرکز خدمات جامع سلامت امام رضا (ع) واقع در خیابان فراشبندی، پشت بوستان جنت، به چرخه ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای رسیدگی به افراد مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس از امروز آغاز به کار کرده است.

دکتر همتی اضافه کرد: با افزوده شدن مراکز جدید، تعداد مراکز سرپایی تشخیص و درمان کرونا ویروس در استان به ۵۳ مورد افزایش یافت.

او همچنین از برنامه ریزی برای پیوستن مرکز خدمات جامع سلامت صدرا به این مراکز طی ۱۰ روز آینده برای ارائه خدمات تشخیصی و درمان خبر داد.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان گزارش خود با ابراز نگرانی از بالا بودن آمار ابتلاء، بستری و جان باختن هم استانی‌ها در اثر کروناویروس طی هفته‌های اخیر، گفت: در این روزها شاهدیم عده‌ای به دلیل سهل انگاری برخی دیگر جان خود را از دست می‌دهند که از عموم مردم استان می‌خواهم برای حفاظت از جان خود و عزیزانشان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

توصیه دیگر دکتر همتی پرهیز از حضور در مکان‌هایی مانند مراکز خرید بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. او از مردم خواست تا در این زمینه پیشگام بوده و با احساس مسؤولیت، حامی سلامت خود و عزیزانشان باشند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار