متخصص مغز و اعصاب با اشاره به آسیب کرونا به مغز، گفت: علائم بیماری کرونا می‌تواند خود را با علائم عصبی مانند سردرد، سرگیجه، گیجی، منگی، اختلال شناختی ، درگیری اعصاب مرکزی، محیطی و عضلات نشان دهد.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 26 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: ناصر مهربان، متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در پاسخ به این پرسش که «کرونا در ناحیه مغز چه علائمی داشته و آسیب‌هایی ایجاد می‌کند؟»،اظهار داشت: علائم بیماری کرونا در حال حاضر می‌تواند خود را به اشکال مختلفی از جمله علائم عصبی مانند سردرد، سرگیجه، گیجی، منگی، اختلال شناختی، درگیری اعصاب مرکزی، محیطی و عضلات نشان دهد.


وی با بیان اینکه سردرد یکی از چند علامت‌ بیماری کووید-19 است که در بین 36 تا 40 درصد بیماران کرونایی دیده شده است، خاطرنشان کرد: سردرد می‌تواند ظرف مدت 5 تا 7 روز از شروع دیگر علائم کرونا از جمله تب، سرفه و سایر علایم عفونت حاد، خود را نشان دهد.


این متخصص مغز و اعصاب اضافه کرد: این سردرد می‌تواند از خفیف تا شدید وجود داشته باشد که در موارد شدید ممکن است حاکی از یک اتفاق مهم باشد.
مهربان تصریح کرد: تغییر الگو و ماهیت سردردها در یک فرد با سابقه سردرد یا سردرد جدید در دوران همه گیری کرونا یک علامت مهم است و می‌تواند یکی از علائم بیماری کرونا باشد.


این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: بیماری عصبی شدید، معمولا در افراد مبتلا به کرونایی که دارای بیماری زمینه‌ای چاقی، دیابت یا فشار خون بالا هستند بیشتر رخ می‌دهد، اما سردرد در بیمارانی که به صورت خفیف مبتلا به کرونا شده‌اند نیز مشاهده می‌شود.


وی سردرد شدید را به عنوان علامتی که می‌تواند زنگ خطر ابتلا به کرونا یا عوارض مهم کرونا باشد ذکر کرد و گفت: در صورتی که یک شخص، تغییری در الگوی سردرد و یا شدت سردرد مشاهده کرد یا اینکه مبتلا به یک سردرد جدید شد، باید ضمن خودداری از مصرف مُسکن برای بررسی علت سردرد سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کند.


سلامت نیوز: مواظب این علامت کرونا باشید!

برچسب ها: کرونا ، علائم ، سر درد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار