فرماندار شهرستان استهبان فارس که به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد به مردم توصیه کرد برای مقابله با این بحران از رفت و آمد غیرضرور خودداری کنند.
کد خبر: ۹۱۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 27 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمدرضا کمالی سروستانی افزود: براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اقدامات لازم برای مقابله و پیشگیری از این بیماری در سطح شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه‌ها، مدارس، زبان سراها و کتابخانه‌ها در استهبان تعطیل هستند که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.
فرماندار شهرستان استهبان گفت: همچنین استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پر برخورد تعطیل هستند.
کمالی سروستانی افزود: رستوران‌ها، فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها نیز تنها به شکل بیرون بر خدمات خود را ارایه می‌دهند.
وی استفاده از ماسک برای تمامی مراجعه کنندگان به دستگاه‌های اجرایی و کارکنان شهرستان استهبان را الزامی دانست و گفت: از ابتدای کرونا تا کنون ۹ نفر در شهرستان استهبان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که هشت نفر از آنان در چند روز گذشته جان خود را دادند.
فرماندار استهبان بیان کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته در مناطق آسیب پذیر کرونا در شهرستان، به مردم توصیه می‌کنیم در دید و بازدیدها و برگزاری مراسم‌ها تجدید نظر کنند.
کمالی سروستانی افزود: ۳۲ درصد از مبتلایان به کرونا در استهبان زنان خانه دار هستند که بیشتر برای خرید بیرون می‌آیند که بهتر است خرید خود را در یک روز انجام دهند و کمتر بیرون بیایند.
وی همچنین از مردم خواست حتما در هنگام خروج از خانه از ماسک استفاده و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و گفت: قطعا را رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم از بحران کرونا خارج شویم.


به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام کمیته‌های درمان و اجتماعی امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را دارند، از روز دوشنبه پنجم آبان ماه ۹۹ به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال و درصورت لزوم در هفته بعدی هم اعمال خواهد شد. شهرستان استهبان از فارس در این فهرست قرار دارد.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت و درمان نیز درباره آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور تا تاریخ چهارم آبان گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر یکشنبه چهارم آبان ۶ هزار و ۱۹۱ مبتلای جدید شناسایی شد که با احتساب این تعداد مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۵۶۸ هزار و ۸۹۶ نفر رسیده است.

وی افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۴۵۵ هزار و ۵۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان شمار جان باختگان مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۲۹۶ نفر اعلام و بیان کرد: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا ۳۲ هزار و ۶۱۶ نفر جان باخته‌اند.

برچسب ها: کرونا ، استهبان ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار