پس از گذشت سالیان سال از مرکزیت نورآباد در شهرستان ممسنی و بررسی و مقایسه نقشه شهر با توجه به طراحی و جغرافیای شهری با دیگر شهرها، این شهر از جهات مختلف فاقد استانداردهای موجود و مطلوب است.
کد خبر: ۹۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: پس از گذشت سالیان سال از مرکزیت نورآباد در شهرستان ممسنی و بررسی و مقایسه نقشه شهر با توجه به طراحی و جغرافیای شهری با دیگر شهرها، این شهر از جهات مختلف فاقد استانداردهای موجود و مطلوب است.

کمبود امکانات در این شهر که بیشترین درصد جامعه دانشگاهی را در شهرستان‌ها داراست و بسیاری از فرزندان این دیار در پست‌های مدیریتی کلان استان و خارج از استان قرار دارند، پسندیده نیست.

یکی از مشکلاتی که پس از تایید طرح جامع شهر نورآباد توسط شورای عالی مسکن و شهرسازی به آن بر می‌خوریم نبودن پارکینگ در نقاط مختلف شهر و تراکم خودرو در حاشیه خیابانها، ادارات، مراکز تجاری و اماکن عمومی است.

علاوه بر کمبود فضاهای پارکینگ در بخش‌های پرتردد شهری، عرض کم معابر، وجود دستفروش ها در حواشی خیابان‌ها، ایستگاه‌های مسافران درون شهری و روستاها و پارک خودرو در حواشی خیابان‌ها، همواره مشکلات عدیده‌ای را در عبور و مرور ایجاد کرده و نظم شهر را مختل می‌سازند.

در چند سال اخیر محوطه سالن ورزشی اداره ورزش و جوانان که به کلوپ معروف بود محل پارک ماشین‌های بازاریان و ادارات نزدیک به این اداره بود که این محل نیز بنا به تشخیص اداره ورزش و جوانان تعطیل شد.

در حال حاضر و پس از حذف تنها پارکینگ غیررسمی اداره ورزش، تراکم خودروها در سطح شهر باعث کلافگی شدید مردم و وقوع تصادفات یا مشکلاتی چون سرقت و... شده است.

لازم به ذکر است، شهر نوراباد کشش این بار ترافیک را بدون پارکینگ ندارد و در آینده با توجه به افزایش تعداد خودروها این مشکل بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری فارس، ورود بخش خصوصی به این مقوله و احداث پارکینگ طبقاتی را پیشنهاد می‌نماید چرا که احداث پارکینگ می‌تواند بسیاری از مشکلات شهر که در اثر تراکم خودرو در خیابانها و کوچه‌ها به وجود آمده است را حل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار