سلمانی گفت: ۸۰ نفر از کودکان کار در سطح خیابان های شهرستان جهرم جمع آوری و به بهزیستی معرفی شدند.
کد خبر: ۹۱۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«مهدی سلمانی» گفت: کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می‌شوند، به نحوی که این امر آن‌ها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی بی‌بهره می‌سازد و سلامت روحی و جسمی آن‌ها را تهدید می‌کند.

 

رئیس اداره بهزیستی جهرم افزود: در پی اقدامات اورژانس اجتماعی شهرستان جهرم تمام کودکان کار خیابانی که در سطح شهرستان مشغول کار یا تکدی‌گری بودند و تعداشان به ۸۰ نفر می‌رسید، جمع آوری و بهزیستی معرفی شدند.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر می‌توان گفت که هیچ کودک کار خیابانی در جهرم نیست مگر در مواردی همجون کودکان اتباع خارجی که کارت اقامت ندارند و یا کودکانی که از شهرهای دیگر به صورت موقت و چند ساعته برای کار یا تکدی گری آورده می‌شوند.

 

سلمانی خاطرنشان کرد: از مردم می خواهیم از آن‌جایی که کمک به کودکان کار، انگیزه‌ درس خواندن را از آن‌ها می‌گیرد و به کارهای کاذب تشویق می‌شوند، از هر گونه کمک به آنان خودداری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کودکان کار اغلب وابسته به تیم‌های تکدی‌گری و قاچاق موادمخدر هستند،تصریح کرد: بهترین کمک به این کودکان، معرفی کردن آنها به اورژانس اجتماعی و بهزیستی است.

 

رئیس بهزیستی جهرم در پایان عنوان کرد: از مردم شهرستان جهرم می‌خواهیم در صورت مشاهده‌ هر کودک کار خیابانی با اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و یا بهزیستی تماس بگیرید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار