مدیر کل گمرکات استان فارس گفت: صادرات استان فارس در هفت ماهه امسال به ۸۴ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۹۱۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خداداد رحیمی مدیر کل گمرکات استان فارس با بیان اینکه درهفت ماهه امسال ۲۲۱ هزار و ۱۹۹ تُن کالا به ارزش ۸۴ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۳۱۶ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نشده و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری شاهد هستیم.

او افزود: همچنین در همین مدت کالا‌های صادراتی به ۴۵ کشور جهان از جمله عراق-افغانستان-کویت-ترکیه-پاکستان-امارات متحده عربی-آلمان- قطر-روسیه -هند صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: محصولات صادراتی عبارتند از اوره-محصولات لبنی- رب گوجه فرنگی-آلومنیوم- رزین‌های آلکید اصلاح شده دستگاه‌های مبدل حرارتی – ماهی-میگو- خرما و محصولات سرامیکی که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل گمرکات استان فارس اظهار داشت: در هفت ماهه امسال دربین کالا‌های صادراتی استان فارس اوره از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۷ درصد و ۳۸درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او بیان کرد: در همین مدت مقدار ۱۸ هزار و ۶۹۱ تن کالا به ارزش ۸۵۱ میلیون و ۸۶۹ هزار و ۳۱ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است.

رحیمی اظهار کرد: کالا‌های وارداتی از ۳۰ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین- جمهوری کره-ایتالیا- برزیل-ترکیه-اسپانیا-آلمان-اندونزی-پاراگویه-هند است.

به گفته مدیر کل گمرکات فارس، طی هفت ماهه گذشته با توجه به محدودیت‌های مسافری فرودگاه‌های بین المللی و کاهش چشمگیر پرواز‌های خارجی جمعاً تعداد ۱۸ هزار و ۹۷۱ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۶۳۲۴ نفر ایرانی و ۲۶۴۷ نفر مسافر خارجی بوده اند.

او همچنین افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۹۵۴ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۳۴ نفر ایرانی و ۲۶۲۰ نفر خارجی بوده اند.

مدیرکل گمرکات استان فارس تصریح کرد: طی مدت مذکور همشهریان استان فارس تعداد ۱۹۶ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش ۵۱۰۳ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.

رحیمی گفت: همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۲۳۶۷ بسته پستی به ارزش ۲۹ هزار و ۷۸۸ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، کالا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار