مدیر کل بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در 5 شهرستان استان از جمله اقلید، سپیدان، لامرد، لار و فیروزآباد آغاز شده است، گفت: دفترچه‌های بیمه به زودی حذف می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 28 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: فرهاد لطفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: به استناد مصوبه هیئت وزیران مقرر شد، برای افرادی که تاکنون از پوشش بیمه‌ای رایگان برخوردار بودند ارزیابی وسع صورت گیرد که در این استان بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در قالب صندوق روستاییان و عشایر از بیمه رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی افراد تمکن‌ مالی در پرداخت حق بیمه دارند، با ارزیابی وسع مشخص می‌شود؛ چه گروه‌هایی باید از خدمات بیمه‌ای رایگان بهره‌مند شوند.

لطفی با اشاره به اینکه بعد از برگزاری ارزیابی وسع افرادی که جزء دهک‌های 1، 2 و3 درآمدی هستند از بیمه رایگان استفاده می‌کنند، تاکید کرد: افرادی که در دهک چهار هستند باید نصف حق بیمه را 334 هزار و 200 تومان پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس اعلام کرد: افرادی که در دهک 5 تا 10هستند، باید کل حق بیمه را به میزان 668 هزار و 400 تومان برای هر خانوار پرداخت کنند، لذا افراد دچار مشکل مالی همچنان از دفترچه بیمه رایگان استفاده می‌کنند.

لطفی اظهار کرد: از بین افراد مراجعه‌کننده برای دریافت دفترچه بیمه بیش 53 درصد جزء دهک یک تا سه قرار گرفتند و از خدمات رایگان بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه 90 درصد هزینه‌های بیماران کرونایی بستری توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، افزود: همچنین 70 درصد حق بیمه بیماران سرپایی را بیمه و 30 درصد را بیمار پرداخت می‌کند.

لطفی با اشاره به اینکه در5 دانشگاه علوم پزشکی استان فارس از جمله شیراز، جهرم، فسا، گراش و لار هزینه تخت‌های بیماران بستری در آی سی یو بالاتر از تخت‌های عادی است، گفت: 7 هزار و 432 نفر بیمار خاص در 5 طبقه از بیماری‌های خاص اعم از دیالیز، ام اس، پیوند، تالاسمی و هموفیلی در استان تحت پوشش بیمه سلامت که از این تعداد هزار و 537 نفر تالاسمی هستند.

 

وی گفت: برای رفاه حال این گروه از بیماران خاص برگ دفتر چه بیمه آنها 36 برگ است در صورتی که برگ دفترچه‌های بیمه سلامت 18 برگ است.

لطفی در ادامه با بیان اینکه در سال 97 به بیشترین افراد مصرف‌کننده دارو 7 میلیارد تومان کمک شد، تصریح کرد: در سال گذشته به 50 نفر اول که بیشترین مصرف دارو را داشتند بیش از 11 میلیارد تومان و به 500 نفراول بیماران خاص نیز 34 میلیارد تومان کمک شده است.

وی با بیان اینکه بدهی بیمه به بیمارستان‌ها تا خرداد ماه امسال تسویه شده است و تیرماه هم به زودی پرداخت می‌شود، افزود: بدهی داروخانه‌های فارس تا تیرماه به طور کامل پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت فارس بیان کرد: همچنین بدهی پزشک خانواده شهری تا شهریورماه امسال به طور علی الحساب پرداخت کردیم در واقع 80 درصد سهم پرداخت شده و در هفته آینده 3 ماهه نخست پرداخت می‌شود.

لطفی با اعلام اینکه به طور متوسط ماهانه بیش از 14 میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت می‌شود، گفت: 54 بیمارستان در سطح استان وجود دارد که بیش از 850 داروخانه در سطح استان با بیمه سلامت طرف قرار داد دارند.

وی تصریح کرد: به مطب‌های خصوصی، رادیولوژی، آزمایشگاه، فیزیوتراپی نیز بیش از 17 میلیارد تومان در 4 ماهه امسال پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان فارس با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در 5 شهرستان استان از جمله اقلید، سپیدان، لامرد، لار و فیروزآباد آغاز شده است، گفت: دفترچه‌های بیمه به زودی حذف می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار