ریحانی با اشاره به لزوم تولید غذای سالم باید برای جامعه گفت: برای تحقق تولید غذای سالم در جامعه استفاده از سموم مناسب و سازگار با محیط زیست باید در اولویت باشد.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سهراب ریحانی»، امروز (پنج شنبه 8 آبان) از برگزاری دومین جلسه کمیته ساماندهی سموم در سال 99 در شهرستان کوار خبر داد و به خبرنگاران گفت: یکی از اولویت های جهاد کشاورزی در کنار تامین امنیت مواد غذایی، تولید و عرضه محصولات غذایی سالم و با کیفیت برای تمام اقشار جامعه است.

مسئول واحد حفظ نباتات جهاد کشاورزی کوار ادامه داد: ساماندهی فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی و کلینیک های گیاه پزشکی و افزایش تعداد فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی در اولویت جهاد کشاورزی کوار قرار دارد.

وی اضافه کرد: فروشندگان سموم همه ملزم به بکارگیری کارشناس فنی متخصص در رشته گیاه پزشکی شده اند و همچنین اعضا کلینیک های گیاه پزشکی همگی باید از فارغ التحصیلان این رشته باشند.

ریحانی تاکید کرد: در دومین جلسه کمیته ساماندهی سموم در سال 99 در شهرستان کوار با توجه به مخاطرات فراوان سموم و تاثیر آن بر سلامت جامعه، وضعیت نامناسب سموم به ویژه وجود سموم تقلبی و بی کیفیت و تجویزهای نادرست در این زمینه، مقرر شده است تا به صورت دوره ای و منظم نظارت بر فروشگاه های سموم انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین تمامی فروشگاه های سموم باید نسبت به ثبت سموم توزیع شده طبق فرمت ارسالی از جهاد کشاورزی اقدام کنند و شناسایی فروشندگان سیار غیرمجاز با پیگیری اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری نیروی انتظامی برای معرفی به مراجع قضایی در دستور کار قرار دارد.

ریحانی با اشاره به لزوم تولید غذای سالم باید برای جامعه گفت: برای تحقق تولید غذای سالم در جامعه استفاده از سموم مناسب و سازگار با محیط زیست باید در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از توزیع سموم بدون نسخه گیاه پزشکی توسط فروشگاه های سموم به خصوص برای محصولاتی که مصرف تازه خوری دارند، فروشگاه های عرضه سموم به ممنوعیت فروش سم های پرخطر حذف شده توسط سازمان حفظ نباتات کشور مکلف شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار