مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: همچنین تاکنون ۱۲ سامانه ثبت تخلف با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد ریال در کمربندی شیراز راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۹۱۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علیرضا سیاهپور، پنجشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: این دسترسی‌های غیرمجاز در جریان بازدیدهای کمیته فنی شورای ترافیک استان از کمربندی سراسری شیراز شناسایی شده که اکثر آنها نیز خارج از طرح جامع و یا طرح تفصیلی شهر شیراز است.
وی ادامه داد: یکی از دلایل عمده ناهنجاری ترافیکی و حوادث رانندگی در کمربندی شیراز، تداخلات ترافیکی ناشی از وجود این دسترسی‌های غیر مجاز است.
او اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده از پلیس راه فارس، تصادفات کمربندی شیراز به ویژه در محدوده کمربندی جنوبی در فاصله پل امام حسن مجتبی (ع) تا تقاطع نواب صفوی(کوشک میدان) اعم از تصادف عابر پیاده، موتورسیکلت و واژگونی خودرو ناشی از سرعت غیرمجاز و تداخل ترافیکی حاصل از دسترسی مستقیم خیابان‌های فرعی به کمربندی است.
سیاهپور بیان کرد: به منظور ایمن سازی و کاهش تصادفات کمربندی شیراز، انسداد این دسترسی‌ها و تجمیع و ایمن‌سازی دسترسی‌های اصلی در دستور کار قرار گرفت.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: با تدابیر و برنامه‌ریزی کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک استان، طرح و برنامه تجمیع دسترسی‌های اصلی از طریق شهرداری شیراز و حذف دسترسی‌های غیر مجاز توسط اداره کل راهداری تهیه و ابلاغ شده است.
سیاهپور افزود: اداره کل راهداری فارس برای حذف این دسترسی‌های غیر مجاز طی دو ماه گذشته نسبت به تهیه و نصب بیش از پنج کیلومتر حفاظ بتنی به ارزش بیش از ۴۵ میلیارد ریال اقدام کرده است.
او ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای ترافیک فارس، اجرای دوربرگردان‌های جدید و ایمن، حذف دسترسی‌های غیر مجاز، اجرای خط کشی در خارج از محدوده‌های شهری، حذف نقاط پرتگاهی و نصب تابلوهای ترافیکی به جز تابلوهای راهنمای مسیر به عهده راهداری و حمل و نقل جاده ای است که این اقدامات انجام شده است.
سیاهپور افزود: عملیات تجمیع دسترسی‌های اصلی و ایجاد باندهای کندرو و خط کشی از شهرک جوادیه تا پل شهید فرصتیان (تقاطع حسینی الهاشمی) و همچنین از تقاطع شهید رودکی تا تقاطع نواب صفوی از غرب شیراز به جنوب این شهر جمعا بطول ۱۸ کیلومتر طبق مصوبات شورای ترافیک استان باید توسط شهرداری شیراز انجام شود که این کار تاکنون انجام نشده که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود تا شاهد کاهش تصادفات ناشی از تداخل ترافیک در طول محدوده کمربندی باشیم.
وی گفت: کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مرتبط و انجام وظایف تعیین شده توسط هر دستگاه اجرایی است و از شهروندان و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از پل‌های عابر پیاده در این امر خطیر همراهی کنند.

راه‌اندازی ۱۲ سامانه ثبت تخلف در کمربندی شیراز


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: همچنین تاکنون ۱۲ سامانه ثبت تخلف با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد ریال در کمربندی شیراز راه‌اندازی شده است.
سیاهپور افزود: این اقدام با توجه به بروز حوادث رانندگی ناشی از سرعت زیاد در این محور انجام شده است.
وی ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، به رغم پیگیری‌های انجام شده، تجهیزات سامانه‌ها با وقفه چند ماهه تامین و به کشور وارد ‌می‌شود.
او گفت: روند نصب دوربین و پروژکتور سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف کمربندی شیراز از دوماه گذشته شروع شده و هم‌اینک چهار سامانه در حال بهره‌برداری و تا پایان آبانماه جاری این تعداد به هشت سامانه خواهد رسید.
سیاهپور اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با اضافه شدن این سامانه‌ها و کنترل سرعت در کمربندی شیراز بتوانیم شاهد کاهش تلفات در این محور پرتردد باشیم.
وی اظهار داشت: همچنین به منظور تکمیل سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف در محورهای شریانی استان، علاوه بر ۱۳۶ سامانه موجود، ۳۵ سامانه از سال گذشته با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال در حال نصب بوده که بیش از ۲۵ سامانه به بهره‌برداری رسیده است.
او گفت: بر اساس مصوبات کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی، عملیات نصب ۹ سامانه با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال در محور شیراز - خرامه و ۴ سامانه رفت و برگشت با اعتبار ۳۲ میلیارد در محور دشت ارژن - کازرون بزودی آغاز خواهد شد که تعداد سامانه محورهای برون شهری استان را تا پایان امسال به ۱۹۶ سامانه خواهد رساند.

انجام افزون بر ۱۵۰ هزار مترمربع لکه‌گیری در کمربندی


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ادامه داد: همچنین طی ۲ سال گذشته به منظور نگهداری کمربندی شیراز، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف لکه‌گیری هندسی، درزگیری و روکش آسفالت به میزان ۱۵۰ هزار متر مربع شده است.
سیاهپور افزود: با توجه به تردد بالای خودرو در کمربندی شیراز، احداث دو دوربرگردان در قالب طرح اصلاح دوربرگردان‌های کمربندی جنوبی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال، افزایش و تعریض یک لاین با شانه استاندارد در مقطع جوادیه – اکبرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و اجرای عملیات درزگیری در تمام طول کمربندی شیراز با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از دیگر اقدامات راهداری فارس در این محور است.
او اضافه کرد: عملیات تعریض از میدان شهید رودکی تا تقاطع وحدت به طول حدود پنج کیلومتر که این مقطع را از محوری دو خطه بدون شانه به سه خطه با شانه‌سازی استاندارد تبدیل کرده نیز از دیگر اقداماتی بوده که راهداری فارس در کمربندی شیراز انجام داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس اظهار داشت: علاوه بر این، عملیات راهداری مستمر در کمربندی شیراز همواره در دستور کار این اداره کل بوده و اقداماتی همچون لکه‌گیری موضعی، تسطیح و پاکسازی حریم، احداث قنو و عملیات‌های راهداری زمستانی بدون واقفه انجام شده است.
سیاهپور افزود: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون افزون بر سه میلیون متر مربع لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت در سطح راه‌های تحت مدیریت حوزه راهداری فارس اجرا شده که در این زمینه استان فارس رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار