همزمان با سراسر کشور، فعالیت گروه‌های آمر سلامت، در شیراز و دیگر نقاط استان فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۲۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 29 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:بیش از ۸۰۰ گروه آمر سلامت با استفاده از ظرفیت داوطلبان جمعیت هلال احمر، در سراسر فارس در ساعت‌های مختلف شبانه روز، مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه می‌کنند.
آمران سلامت در استان فارس در قالب تیم‌های ۳ نفره با استقرار در مراکز پرجمعیت، چهارراه‌ها و میادین، معابر پرتردد به شهروندانی که از ماسک استفاده نکرده یا فاصله اجتماعی را مراعات نمی‌کنند تذکر می‌دهند.
آمران سلامت که پوشش کاور‌های مخصوص جمعیت هلال‌احمر در نقاط مختلف شهر‌های استان فارس قابل شناسایی هستند، در این مرحله تنها به تذکر شفاهی اکتفا می‌کنند.
میزان قربانیان بیماری کرونا در استان فارس که در شهریورماه، به کمتر از ۵ نفر در روز رسیده بود، بار دیگر و در هفته‌های اخیر ۲ رقمی شده و در ابتدای این هفته از مرز ۲۰ نفر در روز هم جلوتر رفت.
همچنین بیماران نیازمند بستری در بیمارستان‌های استان فارس، از پایان ماه صفر تاکنون، روندی صعودی به خود گرفته در حالیکه شهریور به کمتر از ۱۰۰۰ نفر رسیده بود، اکنون به نزدیک ۱۵۰۰ نفر نیز رسیده است.
براساس اعلام مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روزانه بین ۸ تا ۱۰ پرستار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان فارس شناسایی می‌شوند.
کارشناسان و صاحبنظران اعتقاد دارند که افزایش ابتلا به کرونا در بین کادر درمان، به واسطه تاثیر مستقیم بر روند خدمات رسانی به سایر بیماران، مخاطرات بیشتری به همراه دارد.

برچسب ها: کرونا ، ماسک ، آمران ماسک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار