حسین‌زاده با بیان اینکه ما در فردسازی موفق هستیم اما مساجد ما خالی از نمازگزار است، تاکید کرد: برای انجام امور جمعی باید اهتمام جدی داشت و افراد جامعه باید برای اصلاح جهان، اصلاح و در تغییرات دخیل شوند.
کد خبر: ۹۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 31 October 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الاسلام علی حسین زاده، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه لامرد با گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و با اشاره به شخصیت پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: شخصیت‌های بزرگ و انسان ساز، همچون پیامبر اکرم (ص) از بدو تولد تا لحظه وفات، سرشار از درس و ایثار و از خودگذشتگی هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید تاریخ زندگانی پیامبر اکرم (ص) را خوب مرور کنیم، زیرا عجایب بسیاری دارد، افزود: پیامبر، ایجاد تحول در جامعه را از مدینه آغاز و در مدت زمان ۱۰ سال، جامعه جاهلی را به جامعه الهی تبدیل کرد.

حسین زاده عنوان کرد: بی‌شک شخصیت الهی پیامبر و آیات و نشانه‌های الهی، باعث موفقیت ایشان در این امر مهم و خطیر و انجام رسالت پیامبری بود.

امام جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبانماه سال ۱۳۵۸ بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست فرزندان امام راحل، هیمنه آمریکا را همانند حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در کشور عراق شکست.

وی همچنین با اشاره به ۱۴ آبان‌ماه که به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است، افزود: باید باورهای اصیل مذهبی و ملی جامعه را به عنوان پایه‌های بنیادین برای تغییر مدنظر داشت.

حسین‌زاده با بیان اینکه ما در فردسازی موفق هستیم اما مساجد ما خالی از نمازگزار است، تاکید کرد: برای انجام امور جمعی باید اهتمام جدی داشت و افراد جامعه باید برای اصلاح جهان، اصلاح و در تغییرات دخیل شوند.

امام جمعه لامرد با اشاره به ناموفق بودن الگوی غرب بیان کرد: برای اصلاح فرهنگ و ایجاد خوب و نوین باید به الگوهای اسلامی تکیه کرد.

وی اظهار داشت: پرورش خودباوری، تقویت روحیه کنجکاوی و بردبارسازی از ضرورت‌های فرهنگ سازان جامعه است زیرا ساختن جامعه نیازمند صبر است.

حسین‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به نمازگزاران به خواندن کتاب بیان کرد: باید فرزندان خود و جامعه را تشویق به خواندن کتاب‌های مفید کنید.

امام جمعه لامرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توهین مکرون، رئیس جمهور فرانسه به مقام و منزلت پیامبر اسلام گفت: این اقدام یک حرکت اسلام ستیزانه بود و یکی از دلایل این حرکت سخیف مکرون، نشان دادن خود به عنوان نماینده افراطی‌ها همچنین تقویت جایگاه و موقعیت فرانسه در اتحادیه اروپا بود و جالب اینجاست که اسم این هتاکی را آزادی بیان می‌گذارند.

وی تصریح کرد: دشمنان بدانند که نمی‌توانند نور اسلام را خاموش یا قلوب پاک جوانان مؤمن را تسخیر کنند و مردم نیز از علت این اهانت‌ها و هتاکی‌ها آگاهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار