رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری اخاذ اینترنتی که با ایجاد مزاحمت باعث مشکلاتی برای خانمی جوان شده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 31 October 2020

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس درتشریح این پرونده اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و با ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر ایجاد مزاحمت برای وی، پرونده اولیه تشکیل شد و رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به ارائه مستندات و با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی با ارسال تصاویر غیراخلاقی مبادرت به ایجاد مزاحمت و تهدید علیه شاکیه کرده است.

این مقام سایبری ‌در ادامه از شناسایی متهم خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت پرونده، پس از انجام اقدامات فنی توسط کارشناسان خبره این پلیس و با بررسی ادله ارائه شده توسط شاکی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طبق دستور مقام قضایی به اداره پلیس انتقال یافت.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شده بود که پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، چاره‌ای جز اعتراف نداشت . وی در اظهاراتش اینگونه بیان داشت که پس از گفت وگو با شاکیه در فضای مجازی متوجه اختلاف وی با همسرش در زندگی شخصی شدم و با ارائه راهنمایی و مشاوره، مبادرت به برقراری ارتباط با نامبرده در فضای مجازی کردم.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: بسیاری از افراد بدون رعایت مسائل امنیتی، خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند و به نوعی دست بزهکاران سایبری را در تعرض به حریم خصوصی باز می‌گذارند لذا کاربران اینترنتی در صورتی می‌توانند در یک فضای امن و آرام در فضای مجازی فعالیت داشته باشند که بتوانند در اولین گام با رعایت موارد ایمنی و امنیتی، مانع از ورود افراد غریبه به حریم خصوصی خود شوند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران اینترنتی می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir  آگاهی و دانش خود را جهت استفاده صحیح از فضای مجازی و فرصت‌های آن، ارتقاء دهند.

برچسب ها: اخاذی ، اینترنتی ، مزاحمت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار