نماینده شیراز و زرقان در جلسه بررسی مسائل توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع)، اظهار داشت: اقتصاد کلان‌شهر تاریخی و فرهنگی شیراز بر پایه و محور گردشگری استوار است و این مساله نه مربوط به امروز و دیروز بلکه مربوط به گذشته هایی است که نیاکان ما نام نیکی از خود به یادگار گذاشته‌اند و ما باید در حفاظت از اثار برجای مانده از آن‌ها بکوشیم نه آنکه بی خیال شهرمان بشویم تا کار به جایی برسد که بخواهند نام حافظ و سعدی و خیابان هایی با هویت تاریخی و فرهنگی شیراز را عوض کنند!
کد خبر: ۹۱۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 31 October 2020
به گزارش تابناک فارس: علیرضا پاک‌فطرت ادامه داد: میراث فرهنگی اگر واقعا قصد حفظ و احیای بافت تاریخی شهر و بازگشت مردم به این مجموعه را دارد باید یا به مالکان خانه های موجود در اطراف حرم و بافت تاریخی سوبسید دهد و آن‌ها را تشویق به مرمت اصولی بناهای در اختیار گرفته خود زیر نظر کارشناسان کند.
 
وی افزود: بنده به‌عنوان خادم مردم این شهر در"خانه ملت" معتقدم اگر قرار است درمورد توسعه حرم مطهر با حفظ میراث تاریخی و بافت فرهنگی اطراف آن اقدامی صورت گیرد باید در همین شیراز و توسط مسئولان همین استان انجام شود.
 
پاک‌فطرت اظهار داشت: قطعا همان گونه که تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه حرم شاهچراغ (ع) به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران بوده و هست باید در این رابطه کاری کنیم ماندگار تا نام نیکی از خود به یادگار بگذاریم و حقیقتا برای این شهر و مردم این شهر و بافت تاریخی و فرهنگی شیراز دل بسوزانیم، به نحوی که آیندگان از ما به نیکی یاد کنند نه ما را پیوسته مورد کنایه و مواخذه خود قرار دهند.
 
گفتنی است تصویب طرح توسعه واحیای ۳۶۰ هکتار از بافت تاریخی، فرهنگی اطراف حرم شاهچراغ (ع) از برکات سفر مقام معظم رهبری مدظله به شیراز و استان فارس است که در شورای عالی شهر سازی و معماری کشور هم مصوب و مورد تاکید قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار