می توان گفت که ریزش مو یکی از علائم ابتلا به کروناست. این ویروس هنوز ناشناخته است، بنابراین بهترین توصیه این است که در منزل مانده و از پزشک خانوادگی کمک گرفته شود.
کد خبر: ۹۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 31 October 2020
به گزارش تابناک فارس: متخصص پوست، مو و زیبایی درباره توصیه هایی در ارتباط با مشکلات پوست و مو در فصل سرما اظهار کرد: با توجه به مصرف زیاد الکل و شست وشوی مداوم دست ها به دلیل شیوع کرونا و همچنین وجود فصل سرما باید کارهایی را برای جلوگیری از بیماری هایی نظیر اگزما انجام دهیم.
 
او گفت: اگزما بیماری شایع است که در خانم های خانه دار که با انواع شوینده ها در ارتباط هستند، بیشتر دیده می شود. البته کودکانی که فوتبال یا والیبال بازی می کنند و با خاک سر و کار دارند با گذشت زمان به این عارضه مبتلا می شوند. طبق تحقیقات، شست وشوی مداوم دستها باعث خشکی سطح پوست می شود و گاهی با خارش و عفونت همراه است.
 
این متخصص بیان کرد: با توجه به اینکه شست وشو جزو کار های ضروری در دوران کرونا محسوب می شود، باید بعد از شست وشو و خشک کردن دست حتما با یک کرم مرطوب کننده معلومی رطوبت لازم را به دست هایمان برسانیم تا جلوی شیوع اگزما را بگیریم.
 
ریزش مو همزمان با تغییر فصل
 
وی با بیان اینکه با تغییر فصل دچار ریزش مو می شویم، گفت: بیماری های عفونی در پاییز به دلایل عفونت های مجرای تنفسی، سرما خوردگی و آنفلوانزا که همیشه وجود داشته است، اتفاق می افتد. اما امسال به دلیل وجود کرونا عفونت از طریق مجاری تنفسی و سینوس، دهان و بینی حتی گوش و چشم می تواند انتقال پیدا کند، بنابراین می تواند ریزش موی شدیدی ایجاد کند.
 
این پزشک متخصص پوست مو ادامه داد: اگر ریزش موی شما بیش از حد نرمال باشد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورتی که پس از مراجعه به پزشک و انجام بررسی های لازم، تشخیص بیماری خاصی برای شما داده شد، به دنبال شروع درمان باشید.
 
او گفت: خیلی از افراد که به دلیل ریزش مو مراجعه می کنند، بعد از یکی دو ماه متوجه می شوند که در معرض تماس با ویروس بودند و کرونا گرفته اند یا بعدا مراجعه کردند به پزشک و متوجه شدند تمام آزمایش هایشان مثبت است و بعد از بهبودی تازه ریزش مو پیدا می کنند.
 
 
 
برچسب ها: کرونا ، ریزش مو ، پوست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار