مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت ارزن از سطحی بالغ بر یک 185 هکتار در این شهرستان خبر داد و گفت: از این سطح بیش از 400 تن ارزن تولید شده است.
کد خبر: ۹۱۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 31 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه ارزن سازگار با مناطق گرم و خشک است، تصریح کرد: دوره رشد کوتاه و مصرف کم آب و زودرس بودن، توسعه کشت این گیاه را در برخی نقاط شهرستان مرودشت که از لحاظ مواد غذایی ضعیف تر هستند، مناسب کرده است.

وی با بیان اینکه کشت این گیاه در تناوب و تغییر الگوی کشت مناسب ارزیابی می شود، ابراز کرد: کاشت ارزن در اراضی کم بازده بسیار حائز اهمیت است.

رحیمی اظهار کرد: میانگین عملکرد دانه ارزن در شهرستان مرودشت 2.5 تن در هکتار بود که از دانه آن در تعذیه طیور و همچنین از کاه آن به منظور تعلیف دام ها استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه ارزن سازگاری بسیار خوبی با خاک ورزی حفاظتی دارد، یادآور شد: در خاک ورزی حفاظتی بعد از جمع آوری کلش غلات زمستانه و بدون بهم زدن کرت های ایجاد شده، با استفاده از گاوآهن پنجه غازی یا چیزل (کولتیواتور) اقدام به دو شخم عمود برهم کرده و سپس اقدام به بذرکاری می کنند.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد

برچسب ها: تولید ، ارزن ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار