لطفی افزود: باید تعطیلی برقرار شود تا پرسنل بیمارستان ها ۲ هفته استراحت کنند.
کد خبر: ۹۱۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 31 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرداد لطفی شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: کرونا با کسی تعارف ندارد و کشنده است، در حال حاضر بسیاری از پزشکان و کادر درمانی به کرونا مبتلا شدند و برخی حال وخیمی دارند.
وی بیان کرد: سه هزار و ۲۰۰ نفر از پرستاران و حدود ۵۰۰ نفر از پزشکان استان به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر در بیمارستان ها نیرو نداریم.
لطفی ادامه داد: بیماران مثبت کرونایی در استان فارس اکثرشان علامت دار هستند و در حال حاضر مشکل اکسیژن در بیمارستان ها داریم و دستگاه هلی اکسیژن موجود جوابگوی نیاز نیست.
لطفی افزود: باید تعطیلی برقرار شود تا پرسنل بیمارستان ها ۲ هفته استراحت کنند.
وی ادامه داد: همکاری برخی مردم برای مقابله با کرونا خوب نیست، تا زمانی که کرونا نگرفته اند کرونا را مسخره می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد فوتی ناشی از بیماران کرونایی در استان فارس در روز گذشته ۲۴ مورد بود و از زمان شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۴۱۱ مورد فوتی بیمار کرونایی در استان فارس داشتیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۶۷ هزار و ۳۸۰ تست تا کنون در استان فارس انجام دادیم که از این تعداد ۷۸ هزار و ۱۵۰ مورد ابتلای آنان به کرونا مثبت بوده است.
لطفی افزود: روز گذشته ۳ هزار تست انجام دادیم که ۵۰ درصد آن مثبت بوده است و موارد مثبت ابتلا زیاد است.
وی ادامه داد: روزانه در کشور ۳۰ هزار تست کرونا انجام می شود که سه هزار تست آن مربوط به استان فارس است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۴ آزمایشگاه در استان فارس راه اندازی کردیم، درصد موارد مبتلا به کرونا که منجر به فوت می شود در استان فارس یک و هشت دهم درصد است که کمترین مرگ و میر کشور مربوط به فارس است.
لطفی افزود: این روزها وضعیت وخیم است چرا که بستری زیاد است، مراکز ۱۶ ساعته در شیراز ۱۴ مرکز و در استان ۴۴ مرکز است.
وی ادامه داد: مرکز صدرا نیز تا پایان هفته راه اندازی می شود، روزانه حدود یک هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار بیمار در این مراکز ۱۶ ساعته پذیرش می شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۰۰ بیمار کرونایی بستری شده داریم که رقم وحشتناکی است؛ خروجی بیمارستان ها نیز روزانه ۱۰۰ بیمار است.
لطفی افزود: در این مدت حدود ۳۰۰ تخت به بیمارستان ها برای بستری بیماران کرونایی اضافه کردیم، حدود هزار و ۲۸۰ تخت عادی و ۲۳۰ تخت آی سی یو مربوط به بیماران کرونایی در استان داریم.
وی ادامه داد: مرودشت، آباده، کازرون، ممسنی، سپیدان، خرمبید، بوانات، پاسارگاد، فیروزآباد و داراب دارای وضعیت بدتری به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد تخت های عادی و ۸۴ تخت های آی سی یو اشغال است و بسیاری از بیماران کرونایی در لیست انتظار قرار دارند و جایی برای بستری آنان نداریم.
لطفی افزود: با وجود اینکه استان فارس به لحاظ رعایت ماسک جزو استان های اول کشور است اما عدم رعایت برگزاری مراسم باعث افزایش شیوع بیماری شده است.
وی ادامه داد: مرگ های بیماران کرونایی به سن پایین تری رسیده است و فوتی بین ۳۰ تا ۴۰ سال و افراد بدون بیماری زمینه ای زیاد داریم.




برچسب ها: کرونا ، تعطیلی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار