ظفر افشون با بیان اینکه استان فارس استعداد سرمایه‌گذاری بالایی دارد و در زمینه گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی ظرفیت‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: فارس در بحث معادن نیز از ظرفیت خوبی برخوردار است و مجتمع ذوب آهن پاسارگاد اگر به صورت کامل به بهره‌برداری برسد برای 5 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند و مجتمع آلومنیوم جنوب نیز میزان قابل توجهی اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۱۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹ 31 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:ظفر افشون عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین سوپرمارکت مالی در شیراز با بیان اینکه فارس یکی از استان‌هایی است که مردم آن به سیستم بانکی و موسسات مالی اعتماد دارند و سرمایه‌های خود را برای سپرده‌گذاری به آنها می‌سپارند، اظهار داشت: در حال حاضر از 100 درصد سپرده‌های مردم در فارس استفاده نمی‌شود و نسبت مصارف به منابع بانک‌های این استان پایین است.

وی با بیان اینکه انتظار ما این است که حداقل از 80 درصد این سپرده‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان استفاده شود و این خواسته برحقی است، عنوان کرد: باید دولت و مسئولان امکاناتی فراهم کنند که سپرده‌های بانکی مردم فارس از استان خارج نشود و این سپرده‌ها برای سرمایه‌گذاری در استان استفاده شود.

افشون با انتقاد از اینکه تولید در کشور بانک محور است و کسی که 30 درصد آورده دارد می‌خواهد با تکیه بر 70 درصد سرمایه بانکی کار تولیدی راه‌اندازی کند، افزود: نباید سرمایه‌گذاری‌ها منوط به کمک بانک باشد و پیشنهاد می‌کنم کسانی وارد سرمایه‌گذاری در زمینه تولید شوند که حداقل 60 درصد آورده شخصی داشته باشند تا کار تولیدی به‌دلیل فراهم‌نشدن تسهیلات بانکی روی زمین نماند.

وی با بیان اینکه استان فارس استعداد سرمایه‌گذاری بالایی دارد و در زمینه گردشگری تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی ظرفیت‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: فارس در بحث معادن نیز از ظرفیت خوبی برخوردار است و مجتمع ذوب آهن پاسارگاد اگر به صورت کامل به بهره‌برداری برسد برای 5 هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند و مجتمع آلومنیوم جنوب نیز میزان قابل توجهی اشتغال ایجاد کرده است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اینکه برای جذب مردم به بازار سرمایه باید اعتماد از دست رفته آنها باردیگر جلب شود، افزود: در ماه‌های ابتدایی سال بیش از 50 میلیون نفر وارد بازار بورس شدند ولی به دلیل نوساناتی که ایجاد شده دچار تردید شده‌اند و باید اعتماد اعتماد مردم را بار دیگر جلب کنیم تا به چرخه بازار سرمایه بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه باید به زیرساخت‌های بازار سرمایه توجه بیشتری شود و به مردمی که در این زمینه دانش کمی دارند آموزش دهیم تا با آگاهی وارد بازار شوند، گفت: با تجمیع سرمایه‌های خرد مردم میتوان کارهای اقتصادی خوبی انجام داد و ایجاد اشتغال کرد.

سوپر مارکت مالی شرکت یا بانکی است که خدمات گسترده مالی را در زیر یک سقف ارائه می‌دهد. برای مثال برخی از مؤسسات مالی، خدمات بورس، اوراق با درآمد ثابت، بیمه و بعضاً مشاوره املاک را در کنار خدمات بانکی به مشتریان ارائه می‌کنند.

ایده استفاده از سوپر مارکت مالی، ادغام فعالیت‌های بازارهای مالی به منظور آماده کردن بسته‌های خدمات مالی عمومی و حرفه‌ای برای افراد است. استفاده از یک سوپرمارکت مالی موجب صرفه‌جویی در منابع اداری، مدیریتی و تکنولوژیکی می‌شود و همچنین افزایش همکاری و رقابت پذیری هر یک از افراد موسسات مالی می‌شود.

سوپر مارکت مالی یک شکل سازمانی با تعامل اقتصادی میان بانک، تامین سرمایه، بیمه و سایر موسسات مالی است و مدل کسب و کار آن بر اساس مشتری مداری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار