معاون امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه این استان از نظر سپرده‌های بانکی توسط مردم دارای آمار و ارقام قابل توجهی است، گفت: این امر نشانگر اعتماد مردم به سیستم است.
کد خبر: ۹۱۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 01 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ظفر افشون در مراسم افتتاح نخستین سوپرمارکت مالی در شیراز در شیراز، گفت: در بازار‌های مالی و سرمایه آنچه مهم‌تر از خرید تکنولوژی است، موضوع انباشت سرمایه است.

او افزود: اینکه گفته می‌شود در فارس سرمایه گذاری کمی انجام شده صحیح نیست، البته توقع ما در بخش سرمایه گذاری بسیار بالاست و چالش و مشکل ما این است که ١٠٠ درصد سپرده‌های بانکی در فارس مصرف نمی‌شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: انتظار و اصرار ما از سیستم بانکی رساندن سطح مصرف سپرده‌های مردم به بالاترین حد در استان است.

افشون در خصوص راه‌اندازی نخستین سوپر مارکت مالی در مرکز استان نیز بیان کرد: باید شکل‌های نوین سرمایه گذاری سپرده‌ها را تعریف و منابع مالی را در کانال تولید هدایت کنیم.

او با بیان اینکه امروز محور تولید، بانک محور شده است، گفت: کسانی باید برای امر سرمایه گذاری پا پیش بگذارند که حداقل ٦٠ درصد سرمایه را داشته باشند نه اینکه با یک آورده حداقلی و اخذ تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه گذاری باشند.

معاون امور اقتصادی فارس از وضعیت بسیار بالای استان در مباحث مرتبط با صنعت گردشگری سخن گفت و اظهار کرد: در بخش‌های معدنی و زیرساختی فارس نظیر آزادراه، اقدامات زیادی انجام نگرفته است؛ لذا باید شرایطی فراهم کرد تا اعتماد مردم را جلب و سرمایه را به سمت سرمایه گذاری در این محور‌ها هدایت کرد.

افشون با اشاره به اینکه نوسونات بازار سهام مردم را با تردید‌های جدی رو به رو کرده است، گفت: با ارائه خدمات قابل قبول می‌توان اعتماد مردم را بازگرداند.

او تاکید کرد: به عنوان نماینده دولت در استان از رونق سوپر مارکت‌های مالی حمایت می‌کنیم و معتقدیم با راه‌اندازی چنین مراکزی انجصار تسهیلات از سیستم بانکی خارج می‌شود.

معاون استاندار فارس متذکر شد: در حال حاضر ٥٠ درصد معادن فارس راکد و نیمه فعال است و سوپر مارکت مالی استان در نخستین گام یک طرح را به صلاحدید انتخاب و برای سرمایه گذاری و تامین منابع مالی مورد حمایت قرار دهد.

سوپر مارکت مالی شامل صندوق سرمایه گداری کارگزاری مشاوره عرضه‌ی پذیرش و تامین مالی خدمات بیمه‌ای کارت اعتباری و آسا کارت است.

آسا کارت، بعنوان یکی از خدمات این سوپر مارکت مالی باهدف کاهش هزینه‌ها، افزایش پس انداز و کسب سود در هنگام خرید برای مشتریان طراحی شده است. برای استفاده از این کارت باید شماره کارت‌های بانکی خود را در سایت مربوطه ثبت کرده و از تخفیفات لحظه‌ای ۲ تا ۵۰ درصدی بیش از ۳ هزار فروشگاه بهر‌مند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار