مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در مجموع ۳۲۳ هزار بازنشسته فارس از مزایای همسان سازی حقوق بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۱۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 01 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سهراب مختاری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان همواره یکی از مهمترین مطالبات سالیان گذشته بود که از روز‌های اخیر به میزان سقف ۹۰ درصد از دریافتی شاغلان مشابه اعمال شد.

او ادامه داد: بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری به طور متوسط ۷۷ درصد افزایش حقوق در سال ۹۹ نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان سازی رخ داد که بر این مبنا برخی از افرادی که حقوق پایین تری دریافت می‌کردند در جریان همسان سازی از افزایش حقوق بیشتری برخوردار شده‌اند.

مختاری با بیان اینکه مشابه این اقدام نیز مردادماه امسال برای حدود ۲۲۰ هزار خانوار بازنشسته‌های تحت پوشش تامین اجتماعی فارس نیز اتفاق افتاد و مستمری این خانوار‌ها افزایش قابل توجهی داشت، گفت: این اقدام نیز بعد از ۱۴ سال انتظار جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی با طراحی که با همکاری روسای کانون‌های بازنشستگی در سطح کشور صورت گرفت اتفاق افتاد و در پی آن حدود ۲۲۰ هزار خانوار مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان فارس از این امکان بهرمند شدند.

او با بیان اینکه مستمری بازنشستگان با اجرای این قانون بین یک تا ۲.۵میلیون تومان افزایش یافت ادامه داد: اگر میانگین افزایش حقوق را یک و نیم میلیون تومان در نظر بگیریم می‌توان گفت به طور میانگین بازنشستگان استان فارس ماهانه ۵۰۰میلیارد تومان بیش از ماه‌های ابتدایی سال، مستمری دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار