رحمانیان گفت: در صورت ادامه این روند و نبود تغییر در وضعیت شهر از لحاظ کاهش شیوع بیماری و آمار مبتلایان به ناچار مجبور به تعطیلی شهر و بازگشت محدودیت ها هستیم.
کد خبر: ۹۱۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 01 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان»، امروز (یکشنبه ۱۱ آبان) در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان جهرم با اشاره به اینکه روند صعودی تعداد بیماران بستری در بیمارستان پیمانیه بسیار نگران کننده است، گفت: تعداد تخت های در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی یکصد تخت است که در حال حاضر ۶۵ بیمار کرونایی در این بخش بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به بستری شدن ۳۲ بیمار در یک شب در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه و افزایش تصاعدی آمار بیماران بستری گفت: این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده به سرعت تمام تخت های بستری حتی بخش های غیر کرونایی تکمیل شود؛ این در حالی است که تعداد بیماران بدحال بستری در آی سی یو هم در حال افزایش است.

 

وی با بیان اینکه میزان نمونه های مثبت کرونا در جهرم به عدد ۸۰ رسیده است، خاطرنشان کرد: از روز گذشته تا ظهر امروز برای ۴۰۰ بیمار نمونه ارسال شده که این آمار بسیار بالا و نگران کننده است چرا که بیماران با علائم بیماری مراجعه کرده اند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه طبق گزارش های گرفته شده از افراد مبتلا به کرونا در روز های اخیر در جهرم، اکثرا به دلیل عدم استفاده از ماسک و حضور در دور همی های خانوادگی و میهمانی ها مبتلا به این بیماری شده اند، عنوان کرد: ۵۰ درصد مردم جهرم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: همان طور که بارها گفته شده است این بیماری دارو و درمان اختصاصی ندارد و تنها راه کنترل آن رعایت اصول بهداشتی و دوری از تجمعات است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت جهرم از لحاظ گسترش و شیوع بیماری بسیار بحرانی است، خاطرنشان کرد: باید از حضور در دور همی ها و مراسم ها به جد پرهیز کنیم.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه نگران سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای هستیم، تصریح کرد: متاسفیم که باید بگوییم ادامه این روند باعث افزایش تعداد فوتی ها می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان عنوان کرد: در صورت ادامه این روند و نبود تغییر در وضعیت شهر از لحاظ کاهش شیوع بیماری و آمار مبتلایان به ناچار مجبور به تعطیلی شهر و بازگشت محدودیت ها هستیم.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار