استان فارس با گرفتن سهمیه ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان و محرومان در قالب تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه از جمله استان های پیشتاز در کشور در این حوزه است.
کد خبر: ۹۱۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ 02 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس روز دوشنبه در نشست با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس ، عزم جدی و جهادی کارکنان بنیاد مسکن برای احداث سرپناه ویژه مددجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: بخش قابل توجهی از مسکن احداث شده دراستان فارس در قالب احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان است .

عطا الله زمانی اضافه کرد : بر همین اساس تا کنون بیش از ۹۰ هزار واحد در بنیاد مسکن کشور و افزون بر ۱۵ هزار و احد در کمیته امداد در کشور با این منابع آغاز شده که مقرر است ظرف یکسال این واحدها تکمیل شود. بخش قابل توجهی از مسکن محرومان و نیازمندان در استان فارس کلید خورده و استان فارس پیشتاز در اجرای این طرح است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، تامین مسکن نیازمندان و محرومان جامعه را از آرمان های اصلی بنیاد دانست و گفت: دراستان فارس یک هزار و ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته و ۲۷ میلیارد و ۸۲۵ میلیارد ریال آن تا کنون جذب شده است.

زمانی اضافه کرد : ۲ هزار و ۸۹۱ متقاضی زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) ، یک هزار و ۱۶۳ متقاضی تحت پوشش بهزیستی و ۲ هزار و ۸۴۶ متقاضی که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند تا کنون برای مشارکت در طرح یاد شده اعلام آمادگی کرده اند .

این مقام مسوول افزود : در قالب این طرح یک هزار و ۳۴۳ متقاضی دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و یک هزار و ۲۴۳ متقاضی مشمول اولیه این طرح شناخته شده اند .

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه گفت: در بررسی های اولیه مشخص شده است که ۹۰۴ متقاضی این طرح در منزل فرسوده ، و ۵ متقاضی در مسکن نامناسب زندگی می کنند که بنیاد مسکن احداث مسکن برای این افراد را در اولویت قرار داده است .

زمانی ادامه داد : عملیات اجرایی ۴۹۴ مسکن محرومان دراستان فارس آغاز شده و در مرحله پی کنی قرار دارد و برای برخی از واحد های مسکونی نیز فونداسیون ریخته شده و عملیات پیشرفت بیشتری دارد.

محمد بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس نیز در این نشست با تقدیر از خدمات بنیاد مسکن بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی در تامین مسکن نیازمندان تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن در این زمینه تلاش هایی تحسین برانگیز داشته است و اخیرا نیز یک هزار واحد مسکونی تحویل مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در استان فارس شد.

بذرافشان با یاد آوری اینکه تامین سرپناه برای نیازمندان اقدامی شایسته و قابل تقدیر است گفت: این واحدهای مسکونی با مشارکت خیرین مسکن ساز و با اعتباری بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته شده است؛ مشارکت در تامین مسکن نیازمندان و محرومان باید به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد.

تقدیر رییس کمیته امداد امام (ره) کشور از مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس

مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز با ارسال لوح سپاس از خدمات و همکاری عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در تامین سرپناه برای مددجویان این نهاد تقدیر و سپاسگزاری کرد.


در این لوح سپاس آمده است : رسیدگی به خانواده های نیازمند از جمله تکالیف اصلی و راهبردی کمیته امداد امام (ره) است و معاضدت و همیاری سایر ارکان نظام در عمل به این تکالیف می تواند آثار موثری را برای نیازمندان و عزیزان تحت حمایت این نهاد به ارمغان داشته باشد .

بختیاری دراین پیام خطاب به زمانی اظهار داشت : اکنون که با تلاش و حمایت های مادی و معنوی جناب عالی و همکاران ، کمیته امداد امام (ره) استان فارس موفق به احداث مسکن و تامین سرپناه برای ولی نعمتان انقلاب اسلامی گردیده علاوه بر ظهور و بروز مشعشع نتایج انسجام و وحدت نظام و ملت ، توانسته گام موثری را در کاهش آلام مردم شریف و سلحشور آن خطه برداشته و یکی از مهمترین دغدغه های ایشان را مرتفع نماید .

بنیاد مسکن استان فارس با آغاز عملیات ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی توانست گام های موثری در تامین سرپناه و مسکن ویژه نیازمندان و اقشار آسیب پذیر بردارد ، بخش قابل توجهی از این واحد های مسکونی ویژه مددجویان و افراد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) است .

بنیاد مسکن با اعطای وام های کم بهره ۵۰۰ میلیون ریالی و همچنین تسهیلات رایگان ۳۰۰ میلیون ریالی دراین عرصه وارد شده است و در قالب تفاهم نامه بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه این واحد های مسکونی احداث خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار