مجید معتمدی در این باره اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۵۰۰ عضو، تک‌دوز و مابقی در امر تولید مانتوشلوار، تریکو، جوراب و... مشغول فعالیت هستند، که به دلیل شیوع ویروس کرونا، رکود بازار، گرانی و بی‌توجهی بعضی از مسؤولان، این صنوف به صورت نیمه فعال درآمده و مشکلات بسیاری دامن‌گیر این قشر شده است.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 04 November 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مجید معتمدی  در این باره اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۵۰۰ عضو، تک‌دوز و مابقی در امر تولید مانتوشلوار، تریکو، جوراب و... مشغول فعالیت هستند، که به دلیل شیوع ویروس کرونا، رکود بازار، گرانی و بی‌توجهی بعضی از مسؤولان، این صنوف به صورت نیمه فعال درآمده و مشکلات بسیاری دامن‌گیر این قشر شده است.

رئیس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک شیراز تصریح کرد: نداشتن گواهی پایان کار تجاری بعضی از مجتمع‌های بزرگ در سطح شهر، سبب ایجاد مشکل در روند صدور پروانه کسب و عدم پاسخگویی اداره دارایی به این صنوف شده و در نتیجه تعطیلی بعضی از واحد‌ها را به دنبال داشته است.

معتمدی بیان داشت: افزایش بی‌رویه قیمت اقلام مصرفی خیاطی و تجهیزات این حرفه که بیشتر اقلام وارداتی هستند و نیز رشد بی‌رویه قیمت ارز در بازار از دیگر معضلات پیش روی این صنف است.

رئیس اتحادیه صنف تولد کننده پوشاک اضافه کرد: نبود نهاد حمایتی یکی دیگر از معضلاتی است که بر این قشر فعال تحمیل شده است.

معتمدی ابراز داشت: برای به‌روزرسانی ادوات، تجهیزات و کارگاه‌های تولیدی نیاز به ارائه تسهیلات قرض الحسنه با بهره کم از سوی بانک‌ها است و نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا که لطمه جبران ناپذیری به چرخه اقتصاد و معیشت مردم به ویژه این قشر وارد کرده است، این نیاز بیشتر احساس می‌شود‌.

وی عدم همکاری سازمان‌های مربوطه در کمک‌رسانی به این صنف، به‌ویژه ازسوی سازمان تامین اجتماعی در پرداخت بیمه بیکاری کارگران گفت: این بیمه یا پرداخت شده و یا به‌صورت حداقلی بوده است.

معتمدی افزود: عقد قرارداد با شرکت بیمه سامان برای صدور انواع بیمه نامه‌های تکمیلی، عمر، حوادث و... با تخفیف برای اعضای تحت‌پوشش توسط اتحادیه از جمله اقدام مثبتی است که انجام شده است.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک همچنین در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: سروسامان دادن به پوشاک مدارس و معرفی تولیدی‌های حرفه‌ای برای انجام دوخت و بالا بردن رضایت والدین دانش آموزان در مقوله کیفیت دوخت و پارچه‌های مرغوب و همچنین قیمت نظارتی پوشاک مدارس ازجمله فعالیت‌های این اتحادیه است.

معتمدی خاطر نشان کرد: اعضای این صنف به تنهایی در ایجاد اشتغال سهم بسزایی داشته و در صورت وجود اوضاع مناسب در سطح بازار پتانسیل به‌کارگیری سطح وسیعی از افراد جویای کار را دارد.

وی ضمن قدردانی از سازمان بسیج اصناف درامر کمک مومنانه، گفت: توزیع سبد کالا شامل: برنج، مرغ، روغن، گوشت و حبوبات بین کارگران آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا که نه تنها به اتحادیه تولید کنندگان بلکه به اکثر افراد آسیب دیده اختصاص داده شده، اقدامی قابل تقدیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار