-مسئول صنایع تبدیلی اداره جهاد کشاورزی استهبان استان فارس اعلام کرد: سه کارخانه صنایع تبدیلی انجیر در این شهرستان که به دلیل مشکلات اقتصادی فعالیتشان راکد بود،به چرخه تولید بازگشتند.
کد خبر: ۹۱۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 04 November 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی استهبان،سعید قانعی گفت: مشکلات اقتصادی طی چند سال گذشته چرخ این سه کارخانه را راکد نگه داشته و عده زیادی را از چرخه اشتغال خارج کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده این سه واحد تولیدی فعالیت خود را آغاز کردند.
وی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در این سه کارخانه افزود: با راه‌اندازی مجدد کارخانه ها در این شهرستان زمینه اشتغال بالغ بر ۴۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.
مسئول صنایع تبدیلی اداره جهاد کشاورزی استهبان اظهار داشت:موانع پیش روی کارخانه دام دوشان و شرکت نوش و شرکت نصیریان که در زمینه بسته بندی انجیر فعالیت دارند رفع و با تغییر کاربری و رفع مشکلات بانکی و صادراتی این کارخانه ها ، ۱۰ هزار تن به ظرفیت صادرات خشکبار استهبان اضافه شد.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان فارس یازدهم اردیبهشت ۹۹ اعلام کرد: طبق آمار رسمی گمرک، میزان صادرات انجیر این شهرستان در سال ۹۷ به میزان ۹ هزار و ۲۰۶ تن بودکه این میزان در سال ۹۸ به ۱۳ هزار و ۷۳۷ تن رسید و نشانگر ۴۹ درصد افزایش صادرات محصول در این مقطع زمانی است.

مهدی اعیان منش افزود: استهبان با ۲۴ هزا رو ۵۰۰ هکتار باغ انجیر سال ۹۸ بیش از ۱۹ هزار تن انجیر تولید کرد و از این میزان ۱۳ هزار و ۷۳۷ تن انجیر خشک را صادر کرد.

استهبان از شهرستان های شرقی فارس است که مرکز آن در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد و از نظر داشتن انجیر دیم مرغوب شهرت دارد.

برچسب ها: فعالیت ، کارخانه ، استهبان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار