به همت متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نادرترین عمل جراحی مغز در بیمارستان نمازی با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۹۱۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 04 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دکتر مسعودی فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان با برداشتن نیم کره کامل سمت راست مغز دختر بچه‌ای یک ونیم ساله زندگی دوباره‌ای به این بیمار بخشید.
به گفته دکتر مسعودی این کودک به دلیل تشنج که ناشی از نارسایی مغزی بوده قادر به هیج کاری نبود ودردراز مدت باعث مرگ کودک میشد.
این فوق تخصص جراحی مغز واعصاب کودکان گفت؛ با انجام ازمایش‌های مختلف تصمیم گرفتیم تا نیم کره معیوب سمت راست مغز این کودک را تخلیه کنیم.
وی افزود؛ این عمل که بسیار نادر است تنها در یکی دوکشور جهان انجام شده و به مراکز فوق تخصصی مجهزی نیاز دارد، اما از انجا که مرکز آموزشی در مانی نمازی شیراز از جمله مراکز مهم ومجهزدرمانی کشور است و تاکنون عمل‌های نادر جراحی بسیاری دراین مرکز باموفقیت انجام شده، این عمل حساس هم در این بیمارستان انجام دادیم.
دکتر مسعودی افزود؛ موفق شدیم تمام نیم کره سمت راست را به جز ساقه مغز برداریم تا سومین کشور جهان باشیم که چنین عمل نادری را انجام داد باشیم.

وی گفت؛ با توجه به سن کم بیمارامید داشتیم که اعمال سمت چپ بدن این کودک که بر عهده نیم کره سمت راست مغز است توسط نیم کره چپ مغز بعداز عمل جراحی انجام شود که به لطف خدای بزرگ خوشبختانه بعد از عمل این کار انجام شد و اکنون کودک در سلامت کامل است و تمام حرکات اعضا بدن خود را به خوبی انجام می‌دهد.
دکتر مسعودی اظهار داشت؛ تشنج کودک کامل از بین رفته و هرچه که از سن کودک بگذزد وضعیت جسمانی او بهتر خواهد شد.

وی افزود؛ پیش از این قرار بود این کودک را به خارج از کشور برای درمان اعزام کنند که یک سال قبل هزینه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای والدین او داشت، ولی خوشبختانه این عمل با موفقیت در کشورمان انجام شده است.

 

برچسب ها: عمل جراحی ، مغز ، شیراز
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
خدا خیرشان دهد هم در این جهان و هم در جهان دیگر! دست مریزاد و هزاران آفرین!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار