رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: از طریق فرمانداری ویژه جهرم درخواست تعطیلی بانک‌ها را به استان دادیم که منتظر اعلام نتیجه استان هستیم.
کد خبر: ۹۱۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ 07 November 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: مهدی شفیعیان ظهر امروز در جلسه سی و دومین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا اظهار داشت: مردم باید به این باور برسند که اگر مشارکت آنان نباشد، موفق به مدیریت و کنترل این بیماری نمی‌شویم.

وی ادامه داد: کانون شیوع بیماری در سطح شهر است و باید اقدامات مفید و موثری در این خصوص داشته باشیم.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه نگاه ما تقدم اهداف بهداشتی است، بیان داشت: اصناف باید به این نتیجه برسند که نیاز ما به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار بیشتر است.

شفیعیان ادامه داد: فعالیت اتوبوس بین شهری به مدت یک هفته تعطیل شوند و تاکسی‌های مجاز به سوار کردن بیشتر از ۳ مسافر نیستند.

وی تاکید کرد: چراغ های پارک‌ها کاملا خاموش شود و شهر بازی از امشب دیگر نباید به فعالیت خود ادامه دهد همچنین اماکن و شهرداری این قضیه را برای امشب حل کنند.

احتمال تعطیلی بانک ها در شهرستان جهرم

همچنین رئیس دانشکاه علوم پزشکی جهرم در این جلسه بیان داشت: انتقال بیماران توسط اورژانس ۱۱۵ هفته گذشته ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: موارد بستری سنین ۴۰ تا ۶۹ سال افزایش پیدا کرده است و این افراد معمولا افراد شاغل هستند که نشان از آن است که افراد شاغل در معرض خطر هستند و لزوم استفاده از پروتکل های بهداشتی را افرایش می‌دهد.

محمد رحمانیان گفت: هیچ مشکلی در بحث سیتی اسکن نداریم و مردم در فضای مجازی به شایعات توجه نکنند.

وی با توجه به افزایش بستری مبتلایان در بخش کووید بیمارستان پیمانیه جهرم ظرفیت این بخش پر شده است، بیان کرد: تعدادی از کادر درمان درگیر این بیماری شده اند و اگر این روند ادامه یابد در سرویس دهی به بیماران با مشکل رو به رو خواهیم شد اما تاکنون به تمام مراجعات پاسخ داده شده است و مشکلی نداشتیم.

رئیس علوم پزشکی جهرم تاکید کرد: اگر مردم کمک‌نکنند قطعا دچار کمبود پزشک، تجهیزات و نیرو می‌شویم.

رحمانیان افزود: بیماریابی مهم ترین راه کنترل بیماری است و به همین دلیل ظرفیت تست ها را سه برابر کرده ایم و تمام تست ها رایگان انجام می‌شود و درصدد آن هستیم برای کاهش تجمع در درمانگاه شماره ۴ که نمونه گیری تشخیص کووید ۱۹ انجام می شود یک درمانگاه دیگر هم مشخص کنیم.

وی افزود: در شهر زیر ۵۰ درصد رعایت دستورالعمل های بهداشت انجام می‌دهند و ما از لحاظ رنگی بالاتر از قرمز هستیم و وضعیت ما سیاه و بحرانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: از طریق فرمانداری ویژه جهرم درخواست تعطیلی بانک‌ها را به استان دادیم که منتظر اعلام نتیجه استان هستیم.

تمام توان تیپ ۳۳ المهدی برای مقابله با بیماری کرونا، بسیج است

همچنین فرمانده تیپ نیرو مخصوص ۳۳ المهدی (عج) گفت: هر آنچه از امکانات ، تجهیزات و نیرو لازم بود در اختیار آنان خواهیم گذاشت.

وی افزود: متخصصان در حوزه پزشکی و بهیاری در اختیار داریم که اگر نیاز دانشکاه علوم پزشکی باشد در خدمت هستیم.

مهدی سرور بیان کرد: هر چه که مجموعه دانشکاه علوم پزشکی نیاز و تقاضا داشته باشد نهایت همکاری و کمک به آنان خواهیم کرد و قطعا از هیچ تلاش و کوششی درغیر نمی‌کنیم.

جانشین سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جهرم گفت: در قالب سه اکیپ و هر اکیپ شامل ۱۰ خودرو راه اندازی کردیم که اطلاع رسانی هشدارهای کرونا را در سطح شهر اعلام کردیم.

قاسم یوسفی افزود: آمادگی کامل با ستاد کرونا برای هر تصمیم و مصوبه‌ای داریم و بسیجیان برای حفظ جان مردم و سلامت جامعه تمام تلاش خود را خواهند داشت.

لغو ۷ مراسم عروسی و پلمپ دو واحد صنفی در فراشبند

۷ مراسم عروسی لغو و دو واحد صنفی نیز، به دلیل بی توجهی به مصوبه‌های ستاد کرونا و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در فراشبند تعطیل شدند.

اکبر نوربخش در حاشیه بازدید از روند نظارت بهداشتی اظهار داشت : به دنبال افزایش آمار مبتلایان به کرونا و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید در شهرستان فراشبند،هفت مراسم عروسی در شهرستان لغو و دو واحد صنفی نیز، به دلیل بی توجهی به مصوبه‌های ستاد کرونا و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل شدند.

وی افزود: با اعلام گزارش فعالیت بازرسان بهداشت محیط در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: در ادامه تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و همچنین نظارت بر اجرای مصوبه های ستاد کرونا بر بیش از ۱۰۰ واحد صنفی از سوی بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند نظارت و بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید شد.

نوربخش: با توجه به وضعیت وخیم شهرستان از نظر بیماری کرونا و مصوبه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا، هر گونه مراسمی که در این شرایط، منجر به تجمع افراد شود، مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی جامعه محسوب و ضمن تعطیلی مراسم، متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معاون‌ بهداشتی شبکه و رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند ادامه داد: متاسفانه در هفته پیش تعدادی از همشهریان به این موضوع بی توجهی کرده و با برگزاری مراسم عروسی سلامت جامعه را به خطر انداختند.

نوربخش خطاب به شهروندان فراشبندی خواستار خودداری برگزاری مراسم عروسی و سوگواری شد و بیات داشت: در صورت مشاهده هرگونه برگزاری مراسم عروسی و فاتحه و هر گونه آیینی که موجب تجمع در سطح شهرستان، محله‌ها و روستاها شود ضمن تعطیلی مراسم، با همکاری نیروی انتظامی، مسببان مراسم نیز به دستور دادستان بازداشت خواهند شد.

وی همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده‌ برگزاری هر گونه مراسم که منجر به تجمع شود، مراتب را به ستاد شهرستانی مقابله با کرونا و یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارش دهند.

معاون‌ بهداشتی شبکه بهداشت فراشبتد ابرازداشت: تمام اصناف و اتحادیه ملزم به رعایت دستور العمل‌های ابلاغی ستاد ملی، استانی و شهرستانی کرونا خواهند بود و در صورت بی‌توجهی به مصوبات، با آنها برخورد جدی می شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند خاطرنشان کرد: پیگیری وضعیت ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی بسر می برند، پیگیری شکایات سامانه ۱۹۰، بازدید از مطب های پزشکان و مراکز بهداشتی درمانی، نظارت بر دفن بهداشتی اجساد کرونایی و برخورد با دوره‌گردهای موادغذایی سطح شهرستان را از دیگر اقدامات بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان فراشبند در راستای پیشگیری از کرونا برشمرد.

تمدید محدودیت‌ فعالیت اصناف در شهرستان مرودشت

فرماندار ویژه شهرستان با اشاره به وضعیت بحرانی مرودشت گفت: تا اطلاع ثانوی دفاتر ثبت ازدواج، اجازه ثبت هیچ عقد ازدواجی را ندارند.

رهام پیکری افزود: در هر روستایی که مراسم عروسی برگزار شود علاوه بر برگزارکنندگان مراسم، با دهیار و شورای روستا نیز برخورد خواهد شد و علاوه بر این پاسگاه‌های انتظامی نیز با هرگونه مراسم و مجلس عروسی برخورد خواهند نمود.

وی بابیان اینکه محدودیت‌های کرونایی اصناف (فعالیت از ساعت ١۴ تا ۲۰) تأثیر نسبتاً خوبی بر کاهش تجمع مردم در سطح شهر داشته است گفت: محدودیت فعلی اصناف یعنی باز بودن از ساعت دو بعدازظهر تا هشت شب تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم، طی جلسه‌ای تصمیمات لازم در خصوص تعطیلی کامل بازار را خواهیم گرفت.

پیکری اظهار داشت: باید به سمت فرهنگ‌سازی برویم چراکه این مردم هستند که باید از حضور در بازار و شرکت در مراسم خودداری نمایند و تا زمانی که مردم به بحرانی بودن وضعیت واقف نباشند و اهمیتی ندهند اقدامات ما کار آیی زیادی نخواهد داشت .

فرماندار ویژه مرودشت بابیان اینکه هر روز جلسات ستاد کرونا را برگزار می‌کنیم گفت: برحسب شرایط با ادارات، بانک‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، دفاتر پیشخوان، شهرداری‌ها، اصناف و... جلساتی را برگزار و مسائل و موارد مربوط را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌نماییم.

وی از اتاق اصناف، شبکه بهداشت و اداره صمت خواست ضمن بازرسی مداوم، واحدهای صنفی که فروشنده آن‌ها ماسک ندارند را سریع پلمپ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار