نماینده شیراز گفت: در شرایط کنونی که دولت با کسری بودجه مواجه است و رکود اقتصادی بیشتر شده است، دولت باید تلاش کند در این شرایط موانع تولید را بردارد تا به تحرک اقتصادی کشور منجر شود و قدرت خرید مردم افزایش یابد.
کد خبر: ۹۱۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 09 November 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری با بیان اینکه هزینه تامین حداقل‌ها برای زندگی هر خانوار ایرانی به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: هزینه‌ها با درآمدهای جامعه همخوانی ندارد و تورم موجود در جامعه منجر به کوچک شدن سفره‌‍‌های مردم نسبت به گذشته شده است. امروزه رقم‌های ۹ و ۱۰ میلیون تومانی از خط فقر منتشر می‌شود، که نشان از هماهنگی حقوق دریافتی و خط فقر در جامعه نمی‌دهد.
 
نماینده مردم شیراز درمجلس افزود: در این شرایط کرونایی ظرفیت‌های شغلی و کاری جامعه کاهش پیدا کرده و منجر به کاهش درآمد خانوار ایرانی شده و عاملی بر رشد تورم در جامعه است؛ در کنار محدودیت‌های درمانی کرونا شرایط نامناسب اقتصادی را برای مردم رقم زده است.
 
نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در شرایط نابسامان تحریم‌ها نمی‌توانیم به کمک مادی دولت چندان امیدوار بود اما برای کاهش فشار هزینه‌های ابتدایی که بر دوش مردم است، باید بازنگری مجددی بر هزینه‌های غیرضروری صورت بگیرد و تا جای ممکن هزینه‌های بیمورد حذف شود. در این صورت است که در کوتاه مدت می‌توان با شناسایی دهک‌های پایین جامعه در هزینه آب و برق، هزینه درمان، هزینه حمل و نقل عمومی، هزینه تحصیل فرزندان از محل صرفه جویی‌ها به آنها کمک کرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطر نشان کرد: سه عامل تحریم، کرونا و سوء مدیریت در نابسامانی شرایط معیشت مردم تاثیر مستقیمی داشته که اگر مدیریت درستی بر این شرایط حاکم بود بدون شک منجر به بهبود شرایط فعلی می‌شد. سوء مدیریت‌ها و سیاست‌های نادرست اقتصادی باعث شده تحریم‌ها و کرونا روی زندگی مردم تاثیر بیشتری بگذارد.
برچسب ها: تولید ، بودجه ، دولت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار