آنطــور که نجفى رئیس اتحادیه فروشــندگان مرغ، تخم مرغ و ماهى شــیراز مى گوید: در حال حاضر اقشارى که از وضع مالى مناسبى برخوردار نیستند در خرید گوشت مرغ به شدت با مشکل مواجه شدند.
کد خبر: ۹۱۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 09 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: اگرچه مســئولان مربوط استان این موضــوع را رد مى کننــد اما بعضى مغازه‌داران شیرازی ‌می‌گویند مردم در نقاط جنوبى شــهر شــیراز به تازگی به خرید سندان و پاى مرغ و خرده استخوان‌های گوشت روی آورده‌اند. برخى از مردم جیب‌شــان بیشتر از این جواب نمى دهد و اگر اســکلت، پا و ســنگدان مرغ نباشــد، باید چند مدت پول جمع کنند تا بتوانند یک کیلوگرم فیله گوســاله 163 هزار تومانی یا ران گوسفندى 136 هزار تومانى بخرند.

 

اقشار ضعیف در خرید مرغ مشکل دارند

آنطــور که نجفى رئیس اتحادیه فروشــندگان مرغ، تخم مرغ و ماهى شــیراز مى گوید: در حال حاضر اقشارى که از وضع مالى مناسبى برخوردار نیستند در خرید گوشت مرغ به شدت با مشکل مواجه شدند.

منصور نجفی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ و گوسفند در روزهاى گذشته گران نشده است، مى گوید: در شــرایط فعلى وضع اقتصادى به گونه‌اى شده که توان خرید مردم به شــدت کاهش یافته است.

نجفى با بیان اینکه مردم در شیراز هنوز به خرید اسکلت پاى مرغ و گوسفند رو نیاورده‌اند، مى افزاید: این شایعات را به هیچ وجه قبول ندارم و قویا رد مى کنم.

کاهش فروش مغازه داران به یک سوم

 

رئیس اتحادیه فروشــندگان مــرغ، تخم مرغ و ماهى شــیراز مى گویــد: در شــرایط فعلى گرانى گوشــت مرغ باعث شــده تا فروش مغازه داران نســبت به ســال گذشته حــدود یک ســوم کاهش یابــد و نباید فرامــوش کرد که گران شــدن قیمت مــواد غذایى باعث مى شــود که مردم از خریــد دســت بکشــند.

او با بیــان اینکه مســئولیت تولیــد، توزیــع و قیمت گذارى بــر عهده ســازمان جهاد کشــاورزى و ســازمان صنعــت، معــدت و تجارت اســت، مى گوید: بى شــک اتحادیه هیچ نقشــى در تعیین قیمت‌ها ندارد.

منصــور نجفــى با اشــاره بــه اینکــه مغــازه‌داران موظفند که قیمت مرغ را با 10 درصد ســود به مشــتریان بفروشــند، مى‌افزاید: در شــرایط فعلى تنهــا افرادى که از تمکــن مالــى مناســبى برخوردارنــد اقدام بــه خرید مرغ مــى‌کننــد و افرادى که تــوان مالــى مناســبى ندارند از خریــد ایــن محصول منصرف مى‌شــوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ، تخــم مرغ و ماهى شــیراز در ادامه مــى افزاید: حدود یک الى دو ماه اســت که باوجود اینکه قیمت گوشت گرم هیچ افزایشــى نداشته، اما اســتقبال مردم از خرید این محصول کاهش یافته است. نجفى با اشاره به اینکه در شرایط فعلى فروش گوشت نسبت به سال گذشته به نصف رسیده است مى افزاید: مغازه داران هم در این شرایط به سختى روزگار را مى گذرانند.

مرغـداران نهـاده‌هـا را بـا قیمت آزاد می‌خرند

مدیر توسعه بازرگانى سازمان جهاد کشاورزى استان فارس هم در ادامه با بیان اینکه چند روزى است که قیمت مرغ به تبع افزایش نرخ ها و مشکلات اقتصادى گران شده است، مى افزاید: متاســفانه اختصاص ارز 4200 تومانى به واردات نهاده ها پاسخگوى نیاز مرغداران نیست.

صمد رنجبرى در گفت و گو با ایلنا می‌افزاید: افزایش قیمت نهاده‌هاى وارداتى و گران شــدن هزینــه‌هاى تولید باعث شــده تا مرغداران هم با مشــکل مواجه شــوند.

 

ارز 4200 تومانى تنهــا 50 درصد نیاز مرغداران تامین می کند

مدیــر توســعه بازرگانى ســازمان جهاد کشــاورزى اســتان فارس مــى افزاید: ایــن در حالى اســت که ارز 4200 تومانى تنهــا 50 درصد نیاز مرغداران را بــراى خریــد نهــاده‌هــا تامین مــى کند به طــورى که مرغــداران مجبورند مابقــى محصولات‌شــان را از بازار آزاد خریدارى کنند.

رنجبرى بــا بیان اینکه مرغداران نهاده‌ها و مواد اولیه را با قیمت‌هاى آزاد خریدارى مى کنند خاطر نشان مى‌کند: متاسفانه با در نظر گرفتن گرانى ها متوجه مى شویم که تولید مرغ به هیچ وجه براى مرغداران صرفه اقتصادى ندارد.

او با بیان اینکه در شــرایط فعلى دولت تمام وسایل و نهــاده‌ها را بــراى مرغداران تامین نمــى‌کند ، مى‌گوید: تحمیــل هزینه کارگران، کمبود داروهای دامی و کرونا و ..... باعث شــده تا هزینه تمام شده براى مرغداران گران شود که در نهایت این مهم بر قیمت نهایى این محصول در بازار تاثیر گذاشــته اســت.

رنجبری می گوید: میزان تولید مرغ در اســتان فارس به مراتب بیشتر از سرانه مصرف مردم استان اســت.

برچسب ها: تورم ، درآمد ، قیمت گوشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار