به گفته نماینده جهرم استان فارس اصلاً وضعیت خوبی در حوزه صنعت ندارد و مدیریت کلان اقتصادی استان فارس نتوانسته جایگاه خوبی در کشور داشته و کارآمد نبوده است.
کد خبر: ۹۱۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 10 November 2020
به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی کوچی گفت: زیرساخت‌های صنعتی در استان فارس بسیار ضعیف است و نتوانسته‌ایم در مقام مقایسه با سایر استان‌های کشور اقدامات مناسبی در راستای حرکت به سمت صنعتی شدن برداریم این در حالی است که استان فارس در حوزه صنعت دچار عقب ماندگی است و همین عامل باعث شده تا برخی از پروژه‌های عظیم اقتصادی در فارس اجرایی نشود.
 
او ادامه داد: برخی از پروژه‌های عظیم صنعتی در استان‌های هم جوار تنها به علت دارا بودن زیرساخت‌های اقتصادی به راحتی اجرایی می‌شود اما همان پروژه‌ها در استان فارس به علت نبود زیرساخت‌ها توسط مقامات کشوری رد شده و عاملی برای کاهش بودجه‌های استان خواهد شد لازم به یادآوری است صنعت نه تنها اشتغال‌زایی را به همراه دارد بلکه زمینه افزایش اعتبارات و سهم استان در تولید ناخالص ملی را هم افزایش می‌دهد.
 
به گفته این نماینده مجلس یازدهم، استان فارس اصلاً وضعیت خوبی در حوزه صنعت ندارد و مدیریت کلان اقتصادی استان فارس نتوانسته جایگاه خوبی در کشور داشته و کارآمد نبوده است.
 
استان فارس نزدیک به ۱۲۳ هزار کیلومتر وسعت داشته و تنوع زیست محیطی و آب و هوای استان فارس موجب می‌شود که سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در این استان باشند البته یکی از موضوعاتی که برای سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است پایین بودن ریسک سرمایه گذاری است که این شاخص اقتصادی با توجه به بروکراسی اداری موجود در استان فارس عدد قابل توجه‌ای را نشان می‌دهد.
 
بر اساس آخرین گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص شاخص ملی امنیت سرمایه گذاری ارائه کرده است استان فارس با کسب ۵ و ۹۴ صدم و کمتر از میانگین کشور در اواسط این جدول قرار گرفته و بر اساس همین گزارش در پایش امنیت سرمایه گذاری نیز استان فارس که دارای کلانشهر شیراز بوده و جایگاه استراتژیکی در کشور دارد باز هم در میانه جدول و همچون استان‌های کوچک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار