مدیریت جهاد کشاورزی کازرون استان فارس اعلام کرد:‌ برداشت دانه روغنی کنجد از سطح حدود یک هزار هکتار اراضی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 10 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا: معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: پیش بینی می شود امسال از هر هکتار بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم دانه روغنی کنجد برداشت شود.

علیرضا محمدزاده افزود:‌این دانه روغنی هم در کارخانه ها برای تهیه روغن استفاده می شود و هم بطور مستقیم به مصرف خانوارها می رسد.

وی ادامه داد:سیاست سازمان جهاد کشاورزی فارس استفاده از کشت های کم آب بر به جای کشت های پرآب بر است که کنجد از دانه های روغنی مطلوب در زمان خشکسالی و کم آبی است و کشت آن نسبت به سال های گذشته با استقبال خوب کشاورزان کازرون رو به رو شد.

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون افزود: کشت این دانه روغنی علاوه صرفه جویی در مصرف آب نسبت به سایر کشت ها از جمله ذرت، به اقتصاد کشاورزان هم کمک می کند.

مسئول خدمات جهاد کشاورزی بخش جره و بالاده کازرون با اشاره به استقبال خوب کشاورزان این بخش در کشت دانه روغنی کنجد گفت: امسال کشاورزان این منطقه بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کشت این دانه روغنی اختصاص دادند.

محمد غلامان به مستعد بودن این منطقه برای کشت دانه روغنی کنجد و کوتاه بودن دوره رشد این گیاه اشاره کرد و افزود: امسال سطح کشت این محصول نسبت به سال گذشته ۱۰۰ در صد افزایش داشته است.

مریم شفیعی کارشناس مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش جره و بالاده هم با اشاره به تاثیر خوب کشت کنجد در اشتغال زایی گفت: کشت این محصول علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و مصونیت این محصول از نظر آفات نسبت به کشت ذرت ، چون به صورت دستی برداشت می شود و کارخانه ها به صورت تضمینی این دانه روغنی را می خرند، هم در ایجاد اشتغال خانوارها و هم در رونق اقتصادی منطقه تاثیر مثبت دارد.

کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز است.

برچسب ها: کنجد ، کازرون ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار