رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز گفت: برای همه اموات، کرونایی و غیرکرونایی، هیچ هزینه‌ای در بهشت احمدی دریافت نشده و حتی سنگ قبر نیز به صورت رایگان در اختیار خانواده متوفی قرار داده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 11 November 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:علی پارسازاد پیرامون فرآیند دفن اموات کرونایی اظهار داشت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بیمارستان‌ها رابطین ما آمار فوتی‌های بیماران کرونایی را به ما اعلام کرده که با استفاده از آمبولانس‌های شرکت بخش خصوصی مجهز به همه امکانات و وسایل لازم، اموات به غسالخانه دارالرحمه منتقل می‌شوند.

وی افزود: شهرداری شیراز در دارالرحمه یک غسالخانه مجهز و مخصوص اموات کرونایی احداث کرده که نیروهای ما به تفکیک خواهر و برادر در حال انجام وظیفه می باشند و در مواقعی که آمار بالا برود، نیروهای جهادی به کمک ما می‌شتابند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز بیان کرد: اموات کرونایی پس از شست‌وشوی مخصوص که همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ابلاغی انجام می شود، آماده انتقال به آرامستان‌ها می گردند.

وی با گلایه از کمبود غسالخانه‌های جهت اموات کرونایی اظهار کرد: برخی از اموات کرونایی که برای شست‌وشو به غسالخانه شهرداری شیراز می‌آورند، مربوط به شهرهای اطراف و حتی استانهای دیگر می باشد که انتقال آنان پس از شست‌شو هزینه و زمان زیادی را از نیروها می گیرد.

پارسازاد با اشاره به روند افزایشی فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور و استان فارس بیان کرد: باتوجه به افزایش تعداد فوتی‌های بیماری کرونا، تصمیماتی مبنی بر احداث غسالخانه اموات کرونایی در شهرهایی که توان شست‌وشو را دارند، گرفته شده تا قدری از بار این کار بر روی نیروهای ما کاسته شود.

وی درخصوص انتقال و دفن اموات کرونایی در شیراز خاطرنشان داشت: متوفیان پس از شست‌وشوی کامل به وسیله خودروهای مخصوص اموات با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با نظارت کامل دانشگاه علوم پزشکی شیراز و روحانیون، به بهشت احمدی انتقال می یابند و با عزت و احترام کامل در آنجا به خاک سپرده می شوند.

پارسازاد با بیان اینکه ممکن است برخی از مردم، عزیزی را از دست داده باشند و به دلیل ناراحتی توجه چندانی به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی نداشته باشند، افزود: از مردم خواهشمندیم که با کمترین تعداد به آرامستانها مراجعه نموده و از تجمع در این مکان‌ها نیز بپرهیزند.

وی در خصوص آرامستان‌های محله‌ای نیز گفت: آرامستان‌های محله‌ای را مطابق دستورالعمل ارسالی، تعطیل کردیم و اگر دفن فوتی غیرکرونایی باشد، باید با هماهنگی سازمان آرامستانها، با حداقل نفرات و طبق نظارت کارشناسان براساس رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود.

رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز پیرامون اموات غیرکرونایی اظهار کرد: اموات غیرکرونایی با آمبولانس‌هایی جداگانه به سردخانه اموات عادی منتقل شده و پس از کنترل برگه پزشکی قانونی، شست‌وشو و دفن می شوند.

وی ادامه داد: در فرآیند کفن و دفن اموات غیرکرونایی نیز تمام نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

پارسازاد پیرامون هزینه‌های کفن و دفن اموات بیان کرد: برای همه اموات، کرونایی و غیرکرونایی، هیچ هزینه ای در بهشت احمدی دریافت نشده و حتی سنگ قبر نیز به صورت رایگان در اختیار خانواده متوفی قرار داده می شود که این اتفاق به منظور تشویق مردم برای دفن اموات خود در آرامستان بهشت احمدی می باشد.

وی اضافه کرد: تنها هزینه مربوط به انتقال و جابجایی اموات بوده که آن نیز مرتبط با بخش خصوصی و طبق نرخ‌نامه صورت می گیرد و ارتباطی با شهرداری شیراز ندارد.

پارسازاد در پایان از روحانیون، هیئت امنای دارالرحمه و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به پاس زحمات و همکاری‌های خوبی که در زمینه کفن و دفن اموات دارند، تقدیر و تشکر ویژه کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار