رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: ۱۳ واحد صنعتی فارس موفق به دریافت کد IRC شدند و توان تولید این واحدها ۲ میلیون ماسک است پس بنابراین مشکلی در زمینه تولید ماسک در فارس نداریم.
کد خبر: ۹۱۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 12 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حمیدرضا ایزدی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با ارائه گزارشی از تامین اقلام بهداشتی و ضدعفونی در استان فارس اظهار داشت: 13 واحد صنعتی فارس موفق به دریافت کد IRC شدند و سهمیه پارچه "اسپان باند" و "ملت بلون" را دریافت کردند و توان تولید این واحدها 2 میلیون ماسک است پس بنابراین مشکلی در زمینه تولید ماسک نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 میلیون و 35 هزار ماسک ساده، ماسک کودک و ماسک n95 در انبارهای این 13 واحد داری کد IRC موجود است، افزود: برای تامین پارچه "اسپان باند" 10 واحد تولیدکننده در کشور وجود دارد که مشکل خاصی در این مورد نداریم اما در مورد تامین پارچه "ملت بلون" کماکان با مشکل روبه‌رو هستیم.

ایزدی با بیان اینکه واحدهای تولیدکننده الکل فارس مشکل خاصی ندارند و توان تولید 4 واحد الکل‌سازی فارس 35 هزار لیتر در روز است، گفت: موجودی محلول‌های ضدعفونی فارس 40 هزار لیتر است و مورد خاصی برای تامین وجود ندارد.

وی افزود: محلول‌های ضد عفونی جز تولیداتی هستند که قیمت آنها به صورت کشوری مشخص می‌شود اما "ملاس چغندر" و "شربت دکستروز" که ماده اولیه تولید الکل هستند افزایش قیمت داشته و همین موضوع مقداری نگرانی برای ما ایجاد کرده زیرا قیمت مواد ضدعفونی‌کننده ثابت اما هزینه‌های تولید در حال افزایش است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر 396 هزار و 135 جفت دستکش در انبارها موجود است و این خارج از تولید روزانه است و علاوه بر این 780 هزار پد الکی هم در انبارها موجود است.

وی عنوان کرد: تا الان از 413 نفر از کارکنان ما 78 نفر به کرونا مبتلا شدند و تقریبا بیش از 21 درصد کارکنان ما به این بیماری مبتلا شده‌اند.

449 میلیارد تومان به آسیب دیدگان از کرونا در فارس پرداخت شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این جلسه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مبلغ 449 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی کم بهره به بیش از 42 هزار کسب و کار و واحد تولیدی آسیب دیده از کرونا در سطح این استان پرداخت شده است.

سهراب مختاری با اشاره به وجود بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات که اکنون روی میز بانک‌های فارس قرار دارد، گفت: این درخواست عمومی وجود دارد که وضعیت این میزان تسهیلات مشخص و هرچه زودتر این اعتبار به صاحبان مشاغل آسیب دیده در سراسر استان فارس پرداخت شود.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با تشکلات کارگری و کارفرمایی سراسر استان تشکیل و تذکرات جدی درباره رعایت پروتکل بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ابلاغ شده است، اضافه کرد: هر چند رعایت نکات ایمنی کارگاه‌ها وظیفه کارفرمایان و کارگران است ولیکن در این رابطه تعداد بازرسی توسط بازرسین کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشدید شده است تا تولید در پی شیوع کرونا دچار تعطیلی نشود.

مختاری اظهار داشت: اخیرا در پیک جدید تعدادی از کارگران و کارکنان بعضی واحد‌های تولیدی دچار کرونا شده‌اند و مشکلاتی در این واحدها ایجاد شده است.

افزایش 42 درصدی ابتلای کارکنان بانک‌های فارس به کرونا

کریم ریگی زادگان، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا بانک‌ها اپلیکشن‌هایو خدمات غیرحضوری خود را با مساعدت بانک مرکزی و دستورات شورای پول و اعتبار افزایش دادند.

وی افزود: سقف کارت به کارت که قبلا 30 میلیون ریال بود به 60 میلیون ریال افزایش پیدا کرده، انتقال از طریق ساتنا و پایا تا یک میلیارد ریال افزایش یافته، دریافت صورتحساب، عوارض خروج از کشور و خلافی خودور، پرداخت قبوض خدمات‌رسان، پرداخت اقساط و غیره از طریق خدمات غیر حضوری به مشتریان ارائه می‌شود.

ریگی‌زادگان با بیان اینکه طی 21 روز گذشته ابتلای کارکنان بانک‌های فارس به بیماری کرونا 42 درصد و تعداد فوتی‌ها 45 درصد افزایش پید اکرده است و تنها در شعبه فسا از 28 کارمند بانک 20 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: همکاران شبکه بانکی بیشتر از بقیه اقشار در معرض این بیماری هستند که با تعطیلی بانک‌ها روند شیوع بیماری در بین کارمندان بانک کاهش پیدا می‌کند.

 

ناصر مهرتاش، نائب رئیس اتاق اصناف فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه بلافاصله به محض دریافت مصوبه ستاد مقابله با کرونا برای تعطیلی اصناف بعد از ساعت 18 به تمام روسای اتحادیه‌های فارس ابلاغ شد، اظهار داشت: برخی از اصناف ما مثل فست‌فودها و بیرون‌برها به صورت تلفنی به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند که دیشب برخی از آنها پلمپ شده‌اند اما در واقع اینها تعطیل هستند فقط از طریق مجازی و تلفنی با پیک موتوری به مشتریان خدمات می‌دهند که درخواست فک پلمپ این واحدها را داریم.

وی افزود: مشاغل فنی ما مثل پنچرگیری، خدمات خودرو و مشاغلی که خدمات درب منازل داشتند هم بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند که امکان فعالیت بعد از ساعت 6 عصر دارند یا نه؟ که تقاضا داریم ستاد مقابله با کرونا تکلیف این مشاغل را روشن کند.

مهرتاش با بیان اینکه صنف آرایشگاه و پیرایش زنانه و مردانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوبت دهی تا 6 بعد از ظهر فعالیت می‌کنند اما برخی به صورت زیرزمینی و یا در منزل خدمات ارائه می‌دهند که نگران این هستیم که چون نظارتی بر آنها نیست پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.

برچسب ها: ماسک ، تولید ماسک ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار