ارگ کریم‌خان زند شاید به جرات بتوان گفت یکی از شاخصه‌های گردشگری کلانشهر شیراز و استان فارس است اما این بنای زیبا و رفیع مدتی است که پرونده ثبت جهانی‌اش به تاخیر افتاده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:ارگ کریم‌خان زند شاید به جرات بتوان گفت یکی از شاخصه‌های گردشگری کلانشهر شیراز و استان فارس است اما این بنای زیبا و رفیع مدتی است که پرونده ثبت جهانی‌اش به تاخیر افتاده است.

نخستین دلیل برای این موضوع، هتل آسمان است که سال‌ها بر سر آن بحث و جدل بوده و هنوز هم به نتیجه نرسیده است اما موضوع دوم پل عابر پیاده‌ای است که شهرداری شیراز امروز تصمیم به جمع‌آوری آن گرفته است.

مجتبی زوربخش معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بررسی‌های کارشناسی انجام شده و به استناد مصوبه شورای ترافیک استان و با هدف احیای چشم‌انداز محور زندیه و ثبت جهانی ارگ کریمخانی عملیات جمع‌آوری پل عابر پیاده بولوار زند آغاز شد.

معاون شهردار شیراز وجود گذرگاه عابر پیاده ایستگاه قطار شهری و امکان بهره‌برداری شهروندان به ویژه قابلیت دسترسی آسان‌تر افراد سالمند و کم توان به گالری مترو زند در تمامی ساعات شبانه‌روز را از دیگر دلایل جمع‌آوری پل عابر پیاده بولوار زند برشمرد و گفت: این پل پس از جمع‌آوری در بولوار ایمان جنوبی جانمایی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

زوربخش با اشاره به جمع‌آوری پل عابر پیاده میدان آزادی واقع در ورودی پارک آزادی نیز گفت: دلیل جابه‌جایی این پل که به زودی اجرایی می‌شود انجام عملیات عمرانی ایستگاه مترو میدان آزادی است.

وی بیان کرد: در این محدوده و برای اجرای عملیات عمرانی نیاز به حفظ ایمنی محدوده کارگاهی است که در کنار دیواره ترانشه عمیق احداث این ایستگاه قرار دارد به همین دلیل بر اساس بررسی‌های کارشناسی و با استناد به مصوبه شورای ترافیک استان نسبت به تعطیلی و جمع‌آوری این پل اقدام می‌شود.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد: پل عابر پیاده میدان آزادی پس از جمع‌آوری در بولوار پرستار حد فاصل میدان احسان تا ورودی بولوار حسینی الهاشمی جانمایی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زوربخش گفت: در آینده‌ای نزدیک و با بهره‌برداری از ایستگاه مترو آزادی، امکان و قابلیت گذر زیر سطحی از گالری قطار شهری برای عبور ایمن از عرض خیابان برای شهروندان فراهم می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار