عضو کمیسیون عمران مجلس هم در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مسکن در شیراز به اندازه کافی زور خودش را زده است و بعید می‌دانم بیش از این گران شود ادامه داد: اگرچه احتمال افزایش قیمت خودرو، دلار و ... وجود دارد اما بعید می‌دانم که قیمت مسکن در شیراز افزایش یابد.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: تحقیقــات میدانى از برخى فایل‌هاى عرضه شده مسکن در فضاى مجازى نشان مى‌دهد در شــرایطى که بسیارى از مالکان و دلالان تا چند روز پیــش حاضر به فروش ملک خود نبودند و ســوداى سود بیشتر را در سر مى‌پروراندند، حالا از بیم ضررهاى چنــد صــد میلیــون تومانى و حتــى چنــد میلیاردى، واحدهــاى خود را به صورت یکجــا عرضه مى‌کنند، به طورى که هستند فروشندگانى که در فروش ملک خود به واسطه کاهش انتظارات تورمى، تعجیل مى‌کنند.

فروکش کردن بازارهاى اقتصادى همچون ســکه و دلار به تبع تحولات سیاســى و بین‌الملل انتخابات آمریکا در بازار مســکن هم بازتاب داشت. بررسى روند تاریخى بازار ملک نشــان مى دهد که عموما این بازار به واسطه ماهیت دیرنقدشــوندگى، واکنش دیرهنــگام به تغییر و تحولات ســایر بازارها دارد، اما اکنون در فاصله چند روز پــس از ریزش بازارهاى اقتصــادى، تقاضاى غیرمصرفى بــازار ملک نیــز عکس العمل نشــان داد.

برخی فروشندگان ملک‌هایشان را به فروش گذاشته‌اند

آن‌طور که تابنده ماه رئیس اتحادیه مشاورین املاک شــیراز مى گوید: در حال حاضر فروشندگان به دلیل ترس از ارزانتر شدن قیمت ها، ملک هایشان را به فروش گذاشــته اند و خواســتار فروش فورى مسکن هستند.

او با اشاره به اینکه بى شک کاهش قیمت دلار بر قیمت مسکن تاثیر مى‌گذارد و باعث مى شــود که قیمت خانه در شــیراز ارزان‌تر شود، مى‌گوید: قیمت مســکن زمانى که نرخ دلار بر پایه 17 الى 18 هزار تومان بود، به این حد گران نمى‌شد، اما با افزایش نرخ دلار و ارز، قیمت مسکن به شدت افزایش یافت.

قیمت هر متر آپارتمان در قصرالدشت 60 الی 70 میلیون

محمد قاسم تابنده ماه  با اشــاره به اینکه در حال حاضر اتفاق بى سابقه اى در قیمت مسکن شیراز رخ داده و نرخ مسکن در بعضى از نقاط شیراز به شدت گران شده اســت، مى افزاید: در شرایط فعلى مالکان قیمت هر متر خانه و آپارتمان در خیابان قصردشت را 60 الى 70 میلیون تومان اعلام مى کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شیراز در ادامه با اشاره به اینکه بى شک ارزان شدن قیمت مسکن ارتباط تنگاتنگى با کاهش نرخ دلار دارد، مى گوید: در حــال حاضر نرخ تمام محصولات با نوســان نرخ دلار افزایش و کاهش پیدا مى‌کند، بنابراین قیمت مســکن هم به تبع کاهــش نــرخ دلار در روزهاى گذشــته باید ارزان‌تر شود.

تابنده ماه در ادامه با اشــاره به اینکه بى شــک با افزایش قیمت، تعداد متقاضیــان و خریداران مســکن هم افزایش پیــدا مى کند مى افزاید: کاهــش قیمت دلار باعث شــده که فروشــندگان در فــروش ملک هایشــان عجلــه کننــد.

رئیــس اتحادیــه مشــاورین املاک شــیراز با اشــاره به اینکــه افزایش نــرخ دلار باعث گرانى قیمت مصالح ســاختمانى شــد، خاطر نشان مى‌کند: درگذشته قیمت یک کابینت کامل آشپز خانه حدود 15 الى 16 میلیون تومان بود اما افزایش نرخ دلار باعث شــد که تمام لوازم و تجهیزات ساختمان به شــدت گــران شــود.

تابنده مــاه خاطر نشــان مى کند: در صورتى که نرخ نزولى دلار ادامه داشته باشد،مطمئنا قیمت مسکن هم دربازارشیراز ارزانتر خواهد شد.

 

او با اشاره به اینکه در حال حاضر فصل رهن و اجاره منزل در شــیراز گذشته اســت، مى افزاید: صدور بخشنامه ســتاد کرونا در بخش رهن و اجاره باعث شــد تا بسیارى از مســتاجران اجاره هایشان را تمدید کنند، این در حالى اســت که بســیارى از افــراد هم از این رقــم افزایش ناراضــى بودند، چرا که بخشــنامه قــوه قضائیــه دوگانگى‌هایــى را در حــوزه رهن و اجــاره و میان مســتاجران و مالکان ایجاد کرد.

قیمت مسکن در شیراز به اندازه کافی زور خودش را زد

عضو کمیسیون عمران مجلس هم در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مسکن در شیراز به اندازه کافی زور خودش را زده است و بعید می‌دانم بیش از این گران شود ادامه داد: اگرچه احتمال افزایش قیمت خودرو، دلار و ... وجود دارد اما بعید می‌دانم که قیمت مسکن در شیراز افزایش یابد.

علیرضا پاک فطرت  با اشاره به اینکه اقتصاد کشور ایران به اندازه کافی قدرتمند است که اتفاقات بین‌المللی نتواند تاثیری در کاهش ارزش پول ملی و ... نداشته باشند،افزود: اما عده‌ای در تلاشند تا مشکلات اقتصادی را به مسائل بین‌المللی و ... گره بزنند.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه بعید می‌دانم دولت قیمت دلار را کاهش دهد گفت: دولت به صورت مستقیم نرخ دلار را افزایش می دهد به‌طوری‌که کاهش و افزایش نرخ ارز ارتباط زیادی با مسائلی مانند تحریم ها و تغییر رئیس جمهور آمریکا ندارد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه بی شک کاهش قیمت طلا، سکه، دلار و ... باعث می شود که قیمت مسکن هم ارزان‌ تر شود بیان کرد: متاسفانه عده ای به دلیل کسری بودجه و تامین منابع اجازه ارزان شدن نرخ دلار در کشور را نمی دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار