دوازدهمین همایش قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی به صورت وبینار در شیراز در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز شیراز گفت: این همایش از سیزدهم آبان برای نخستین بار به صورت وبینار در کشور آغاز شده است و تا پایان آبان ادامه دارد.

دکتر محمدجواد زیبایی نژاد افزود: از محور‌های این همایش، سندروم متابولیک ناشی از بیماری‌های نظیر چاقی، نداشتن تحرک، فشارخون بالا، دیابت و چربی خون است.

وی گفت: در این وبینار علمی علاوه بر معرفی فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹، مطالبی در زمینه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی مطابق با آخرین یافته‌های علمی، بیماری کووید۱۹ و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه آریتمی‌ها و سکته قلبی ارایه شد.

او ادامه داد: این وبینار با حضور گروه‌های بالینی قلبی و عروقی مانند پزشکان متخصص، جراحان قلب، بیهوشی قلب، گروه‌های تخصصی اکو، الکترولوژیست ها، کارشناسان پرستاری، تغذیه، طب و ورزشی و رشته فیزیوتراپی قلب در حال برگزاری است.

دکتر زیبایی نژاد، هدف از برگزاری این همایش ها را جلب مشارکت، همفکری و تبادل تجربیات علمی مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی اعلام کرد.

رییس دوازدهمین کنگره قلب و عروق خاورمیانه و پنجمین همایش مداخلات پیچیده قلبی یادآور شد: تاکنون چهار دوره از این وبینار‌ها برگزار شده و دوره‌های بعدی تا پایان آبان ادامه دارد؛ این دوره‌ها دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان و پرستاران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار