حاجی پور گفت: صدرا به دومین مرکز جمعیتی استان فارس بعد از شیراز بدل خواهد شد و نیازمند آنست که کمبودهایی که عمدتا میراثی از گذشته است، از بین برود.
کد خبر: ۹۱۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 15 November 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «خلیل حاجی پور»،  در حاشیه مراسم افتتاحیه کتابخانه «شهدای مدافع سلامت» شهر صدرا از توابع شهرستان شیراز و افتتاح فرهنگسرای قرآن این شهر،‌ گفت: صدرا به دومین مرکز جمعیتی استان فارس بعد از شیراز بدل خواهد شد و نیازمند آنست که کمبودهایی که عمدتا میراثی از گذشته است، از بین برود.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا با اشاره به اینکه علی رغم تمام تلاش های موجود هنوز مردم صدرا نیارهای به حقی دارند که باید پاسخگویی شود، تاکید کرد: تاکنون پروژه های نظیر راه های دسترسی و زیرساختی انجام شده است و امروز پروژه هایی که عملیات اجرایی آن انجام شد ماهیت فرهنگی و مذهبی دارد، نگاه ما به شهر اینست که توجه جدی به نیازهای فرهنگی و مذهبی آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این شهر فاقد کتابخانه بود و امروز شاهد افتتاح یک کتابخانه در فاز 2 بودیم و کتابخانه مرکزی این شهر هم کلنگ زنی شد، افزود: این شهر فاقد مجموعه مصلی بود و امروز شاهد آغاز احداث مصلی و مرکز حوزه علمیه صدرا بودیم که در موقعیتی منحصر بفرد در راستای تامین آرامش معنوی صدرا احداث خواهد شد.

حاجی پور با یادآوری این مطلب که این شهر فاقد مجموعه ورزشی منحصر به فرد بود که کمتر از یک یا ۲ هفته دیگر شاهد مجموعه بین المللی چند منظوره صدرا با ظرفیت 2 هزار صندلی خواهیم بود، اضافه کرد:‌ توجه به پروژه های اجتماعی و فرهنگی با هدف ارتقا کارهای فرهنگی در صدرا در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح های فرهنگسرا و مجموعه هنرمندان شهر صدرا در دستور کار قرار گرفته است و امیدوارم به تصویب سازمان شهرهای جدید کشور برسد، گفت: چهار پارک و فضای سبز در صدرا با انتخاب پیمانکار آغاز خواهیم کرد که کمنبود سرانه فضای سبز را کاهش می دهد که ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال شاهد اجرایی شدن چندین پروژه خواهیم بود،‌ افزود: بزرگراه «قره پیری» با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان، اتصال آزادراه شیراز - اصفهان به صدرا با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان، پارک ۵۵ هکتاری با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان و تصفیه خانه غرب صدرا با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه هاست.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار