نماینده شیراز گفت: تا امروز زور مجلس به رییس‌جمهور نرسیده و او خود را پاسخگوی نمایندگان مردم نمی‌داند، ولی با تلاش‌هایی که داشتیم وزیر راه و شهرسازی را متقاعد کردیم که طرح مسکن ملی را با قدرت جلو ببرد که شکر خدا کار‌های خوبی هم صورت گرفته و ان‌شاالله تا پایان سال، هم شاهد تولید مسکن خواهیم بود و هم ثبات به این بازار برخواهد گشت.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 15 November 2020
به گزارش تابناک فارس: علیرضا پاک‌فطرت درباره وضعیت بازار مسکن گفت: قیمت مسکن همانند قیمت ارز رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و باتوجه به شرایطی که امروز وجود دارد پیش‌بینی می‌کنم بازار مسکن وارد فاز ثبات شود و دیگر شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم.
 
وی با بیان اینکه بازار مسکن تا پایان سال افزایش قیمت بالایی را تجربه نخواهد کرد، گفت: در حال حاضر فروشنده به میزان کافی در بازار مسکن وجود ندارد و افراد اگر به پول احتیاج نداشته باشند خیلی مایل به فروش نیستند.
 
نماینده شیراز در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا امکان کاهش قیمت در حوزه مسکن وجود دارد؟ گفت: متاسفانه در کشور ما خیلی سابقه ندارد وقتی کالایی گران شد پس از مدتی با کاهش چشمگیری مواجه شود. شاید در هفته‌های آتی اندکی قیمت‌ها پایین بیاد که آن هم مستلزم کاهش قیمت مصالح و افزایش فروشندگان در بازار مسکن است.
 
پاک‌فطرت با اشاره به تصویب قوانینی برای سامان‌دادن به حوزه مسکن در مجلس یازدهم، افزود: با بستن مالیات بر خانه‌های خالی، لوکس و استیجاری دیگر به صرفه نیست که فردی بیشتر از یک یا دو خانه داشته باشد. در صورت تصویب نهایی این قانون، هم از احتکار خانه جلوگیری می‌شود و هم قیمت‌ها تا حدی کاهش پیدا خواهد کرد.
 
این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: دولت موظف است که زمینه ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در سال فراهم کند، ولی متاسفانه هم مجلس درگیر قانون نوشتن شده و هم دولت خیلی به اجرای قوانین اهتمام نمی‌ورزد. همین رویکرد‌ها باعث شده اوضاع در بسیاری از حوزه‌ها آشفته باشد. مجلس یازدهم باید انقلابی باشد، یعنی نباید خود را خیلی درگیر قانون نوشتن کند، امروز نظارت مهمتر از وضع قانون است.
 
وی در پایان درباره خرید مسکن در شرایط کنونی نیز گفت: افرادی که نقدینگی برای خرید دارند و مسکن برایشان نیاز مبرم است، بدون تردید اقدام به خرید مسکن کنند چرا که قیمت‌ها به احتمال فراوان تا ماه‌ها افزایش یا کاهش قابل توجهی پیدا نخواهند کرد.
برچسب ها: مجلس ، رئیس جمهور ، مسکن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار