امام جمعه شهر کازرون در پی اعلام تعطیلی دو هفته ای به جهت موج جدید شیوع کرونا پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 18 November 2020

تابناک فارس به نقل از کازرون نما: پیام امام جمعه کازرون به شرح ذیل است:

#در_خانه_بمانید

«وَلَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ» با دست خویش خود را به هلاکت ندهید ( سوره بقره آیه 195)
مردم شریف شهرستان کازرون با توجه به وضعیت قرمز در شهرستان کازرون ضرورت دارد برای مبارزه با بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از قبل رعایت کنیم.


گرچه به خاطر شیوع این بیماری ایام و سال سختی را می‌گذرانیم اما به یمن آیه شریفه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» به دنبال این سختی و عسر، راحتی و یسر خواهد بود ان شاء الله .


به هر حال نعمت سلامتی، نعمتی است که خداوند متعال در روز قیامت درباره آن از ما سؤال خواهد کرد و ما در قبال آن مسئول هستیم. «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ؛ سپس در همان روز ( قیامت) است كه از نعمت پرسيده خواهيد شد».


در اسلام، حفظ صحت و سلامت واجب شمرده شده است. حتی اگر عباداتی، مثل روزه یا... برای سلامتی مضر باشد واجب است ترک شود.


از نظر اسلام، چنانچه کسی سلامتی خودش یا دیگران را به خطر بیندازد مرتکب کار حرام شده و در پيشگاه خدا و مردم مدیون حق الناس شده است.


ما وظیفه داریم که اصول بهداشتی را رعایت کنیم. به ویژه در این بحران جدی و بیماری مرموز که هنوز ابعاد آن کاملا کشف نشده و اطلاعات ناقصی درباره آن داریم و باید ماه‌ها بر روی آن کار شود تا به یک جمع‌بندی در این زمینه دست پیدا کنیم.از طرف دیگر امکانات بهداشتی و درمانی در کشور ما کم است و نمی‌تواند پاسخگوی خیل کثیری از بیماران باشد.


لذا بنده حقیر با درک شرایط موجود در جامعه از همشهریان عزیزم عاجزانه استدعا دارم با فاصله گرفتن از اجتماعات در محیط جامعه و فامیل و استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها در ریشه کنی این بیماری و سلامتی خود و خانواده سهیم باشيم.


به اطلاع مردم مؤمن و انقلابی شهرستان کازرون می‌رساند ضمن باز بودن درب مساجد و پخش اذان کلیه نمازهای جماعت طبق اعلام ستاد ملی کرونا تا دو هفته اقامه نمیشود.

برچسب ها: کرونا ، تعطیلی ، دوهفته ای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار