مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با پایان یافتن برداشت کدو آجیلی بیش از ۱۲ تن دانه خشک تخمه کدو از ۱۵ هکتار مزارع این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 18 November 2020

تابناک فارس به نقل از سلام مرودشت:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با پایان یافتن برداشت کدو آجیلی بیش از ۱۲ تن دانه خشک تخمه کدو از ۱۵ هکتار مزارع این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.
 عزیزرحیمی افزود: برداشت این محصول از اوخر مهرماه آغاز و تا نیمه های آبان ماه ادامه داشت.
به گفته رحیمی، تغییر الگوی کشت و تناوب زراعی و مصرف بهینه آب ،تنوع بخشی به کشت و رفع نیاز بازار از مزایای کشت این محصول است.
وی با اشاره به اینکه وجود آب و هوای مناسب وخاک حاصلخیز شرایط را برای کشت کدو آجیلی در این شهرستان فراهم کرده است، تصریح کرد: سازگاری این محصول با شرایط خاک و آب و هوایی شهرستان، زمینه ساز توسعه کشت این محصول است.
رحیمی با اشاره به قیمت مناسب تخمه کدو، خاطر نشان کرد: کشت و کار این محصول می تواند علاوه بر درآمد زایی خوبی که برای بهره بردار به همراه دارد، زمینه اشتغال کارگران فصلی را نیز فراهم کند.
این مقام مسئول، عدم وجود ارقام اصلاح شده، و نبود کارگاه و کارخانه‌های نوین بسته‌بندی را از جمله مشکلات کشت و توسعه این محصول عنوان کرد.
مرودشت با ۱۳۵ هزار هکتار اراضی زراعی بزرگترین تولید کننده محصولات مختلف کشاورزی در استان فارس است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار