جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: طرح جامع اعمال محدودیت‌های برای کنترل کرونا با سطح‌بندی مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر ماه در استان فارس عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 19 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عبدالرضا قاسمپور در نشست خبری با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش اخبار مربوط به بیماری کرونا، اظهار داشت: رسانه‌های استان در مدیریت و اطلاع‌رسانی بحران‌های طبیعی و انسانی همواره نقش مهم و تاثیرگذار داشته‌اند.

وی گفت: ویروس کرونا جهش پیدا کرده و به گفته پزشکان و متخصصان این ویروس چموش‌تر و کشنده‌تر شده و نتیجه آن افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌هاست.

قاسمپور افزود: طی هفته‌های اخیر فشار سنگینی بر دوش حوزه سلامت و درمان متحمل شده و دولت به ناچار تصمیم به اعمال محدودیت‌های سختگیرانه براساس رنگ بندی‌ها گرفت.

معاون استاندار فارس با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها که مقرر شده از یکم آذر اجرایی شود، عنوان کرد: این طرح متناسب با روند بیماری و رنگ بندی‌ها در همه شهر‌های کشور با هفت راهبرد اساسی اجرایی می‌شود.

جانشین استاندار در ستاد استانی کرونا تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها، تست فراوان و هوشمند، قرنطینه افراد، تقویت درمان سرپایی، آموزش و فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و اجرای محدودیت‌های هوشمند را از راهبرد‌های هفتگانه ستاد مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: بیشترین میزان انجام تست‌های کووید ١٩ کشور در فارس با بیش از ٥ هزار تست روزانه انجام می‌شود. هم‌اکنون و در وضعیت فعلی، 50 درصد از تست‌های روزانه مثبت می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 430 هزار بازرسی انجام شده که برای١٢ هزار مورد اخطار برای واحد‌های متخلف صادر شده و 6500 واحد متخلف پلمب شدند.

 

قاسمپور با اشاره به اجرای دو مانور طی هشت ماه گذشته در فارس، بیان کرد: شیراز به ١١ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه یک اکیپ با دو خودرو کار بازرسی را انجام می‌دهند.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح محله یا خانواده محوری فارس با هدف غربالگری مستمر و نظارت و مراقبت بر بیماران کرونایی با محوریت سپاه فجر فارس خبر داد.

معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محور اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، شهر‌ها هستند، گفت: شهر‌ها در این طرح به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده‌اند.

قاسمپور با بیان اینکه شاخص و مبنای تعیین وضعیت سه گانه شهرها، میزان بستری تست پی سی آر مثبت به ازای هر یکصد هزار نفر است، گفت: اگر میزان بستری تست پی سی آر مثبت به ازای هر یکصد هزار نفر، چهار نفر باشد وضعیت زرد، اگر شش نفر باشد وضعیت نارنجی و اگر 10 نفر باشد، وضعیت قرمز است.

وی همچنین با بیان اینکه محدودیت‌ها در 5 بخش ادارات وکارکنان، تجاری، بازرگانی و خدماتی، آموزشی، فرهنگی-اجتماعی و تردد‌ها اعمال خواهد شد، هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال بیماری و مدیریت تجمعات عنوان کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اعمال محدویت‌های هدفمند و پویا، افزایش فاصله گذاری‌ها و اجرای دقیق پروتکل‌ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

قاسمپور افزود: برگزاری جلسات در شهر‌هایی با وضعیت قرمز با حداکثر ١٥ نفر در شهر‌های نارنجی با حداکثر 20 نفر و در شهر‌هایی با وضعیت زرد 30 نفر امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: با هر کسی که عامل برگزاری جلسات بیش از تعداد تعیین شده باشد و یا کسانی که مجوز صادر کرده‌اند، برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مردم ما مهمان نواز هستند، اما نه در این شرایط، از هموطنان خواست تا از سفر به این استان خودداری کنند.

قاسمپور اضافه کرد: در شهر‌هایی که وضعیت قرمز حاکم است، فعالیت ادارات با یک سوم کارکنان و دوم سوم از طریق دورکاری دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر‌های قرمز و در بخش تجاری، خدماتی و بازرگانی تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند، گفت: بخش‌های آموزشی و فرهنگی اجتماعی، مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز کاملا تعطیل است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در بخش تردد‌ها نیز ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از شهر‌های قرمز به سایر شهر‌های فارس و استان‌ها ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی برای متخلفان پیش‌بینی شده است.

قاسمپور گفت: همچنین ورود خودر‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های قرمز نیز ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی برای تخلف از این موضوع اعمال خواهد شد.

وی بیان کرد: در شهر‌های قرمز تردد خودرو‌های شخصی از ساعت 21 تا 4صبح به جز موارد استثنایی ممنوع است و جریمه 200 هزار تومانی برای متخلفین اعمال خواهد شد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در شهر‌های نارنجی نیز 50 درصد کارکنان دولت فعالیت را طی دو هفته محدودیت‌ها ادامه می‌دهند. به جز مشاغل گروه یک، مشاغل گروه دو هم در شهر‌های نارنجی اجازه فعالیت دارند.

قاسمپور با بیان اینکه بخش‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نیز در شهر‌های نارنجی کاملا تعطیل است، گفت: تردد با پلاک بومی در شهر‌های نارنجی به شهر‌های قرمز ممنوع است و جریمه 500 هزار تومانی پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: حضور کارکنان مسن، دارای بیماری زمینه‌ای و مادران باردار در همه ادارات شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است.

به گفته معاون استاندار فارس با اعلام اینکه رسانه‌های مکتوب و برخط نیز جزو مشاغل ضروری است که تعطیل نمی‌شود، گفت: بیش از 70 درصد از مشاغل غیرضروری در تعطیلی ساعت 18 همکاری کردند.

برچسب ها: کرونا ، محدودیت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار