سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما در شرایط جنگ هم انتخابات ریاست جمهوری را داشتیم و حتی در مناطق جنگی هم مردم در پای صندوق‌های رای حاضر شدند و رای دادند؛ اینطور نبود که مردم سرنوشت سیاسی خودشان را رها کنند. از همین رو معتقدم مردم در سال ۱۴۰۰ نیز با حضور در پای صندوق‌های رای سرنوشت خودشان را رقم خواهند زد.
کد خبر: ۹۱۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 19 November 2020
به گزارش تابناک فارس: مصباحی مقدم ادامه داد: مسلما مردم از وضعیت اقتصادی در رنج هستند و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت و همین مسئله بسیار نگران کننده است. مردم با وجود رنجی که از شرایط دارند خواهان تغییر وضعیت موجود هم هستند و انتظار می‌رود با حضور در پای صندوق‌های رای شرایط را تغییر دهند. چند ماه به پایان دولت روحانی باقی نمانده است و معتقدم اگر خواهان حضور مردم در پای صندوق‌های رای هستند باید در مدت باقی مانده برای بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش کنند. افزایش اشتغال و درآمد زایی و مدیریت منابع و امکانات می‌تواند در این مسیر کمک کننده باشد.
 
وی افزود: ما در داخل کشور هم منابع ریالی گسترده‌ای داریم و هم منابع ارزی و طلای گسترده در دست مردم داریم. اما نکته مهم مدیریت این منابع است و نباید به گونه‌ای رفتار شود که منابع مردم سوخت شود و از بین برود. اگر یک مدیریت خوب صورت بگیرد می‌تواند این منابع را به سمت اشتغال و تولید ببرد.
 
عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رای در سال ۹۸ به دلیل نارضایتی از شرایط اقتصادی بود، تصریح کرد: مردم از عملکرد دولت و مجلس راضی نبودند و علت پایین بودن مشارکت هم همین موضوع بود و همین موجب دلسردی شد و فکر کردند که حضور در انتخابات فایده‌ای ندارد و نمی‌تواند موجب تغییر شرایط شود. البته نباید از وجود بیماری کرونا غافل شد، زیرا یکی از دلایل کاهش مشارکت نیز همین موضوع بود. البته سهم کرونا نباید بزرگ نشان داده شود. اما مسئله مهم دیگری که در انتخابات ۹۸ می‌توان به آن اشاره کرد نوعی عقب نشینی اصلاح طلبان از انتخابات بود و همین که لیدر‌های این جریان وارد میدان نشدند و مردم را برای حضور تشویق نکردند در میزان مشارکت تاثیرگذار بود.
 
مصباحی مقدم با بیان اینکه نباید انتخابات داخل را به انتخابات آمریکا گره زد، خاطرنشان کرد: هم سیاستمداران و هم رسانه‌ها نباید این نگاه را داشته باشند؛ ایران یک ملت بزرگ و مستقل است و انقلاب کرده است که روی پای خود بایستد و به دیگران متکی نباشد. باید بگویم از رای نیاوردن ترامپ بسیار خوشحالم، اما این به معنای این نیست که از رای آوردن بایدن ذوق زده باشم. زیرا تصور نمی‌کنم که حضور بایدن به عنوان رئیس جمهور تاثیری در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار