رییس سازمان برنامه و بودجه از تایید بودجه سال ۱۴۰۰ در دولت خبر داد و گفت: ظرفیت‌های مالیاتی کشور به ما اجازه می‌دهد که به جای اتکا به نفت در بودجه، به سمت مالیات برویم. بودجه در مهلت قانونی و پیش از ۱۵ آذرماه به مجلس تقدیم خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 19 November 2020
به گزارش تابناک فارس: محمدباقر نوبخت بیان داشت: منابع بودجه ۱۴۰۰ از سه محل نفت، مالیات و انتشار اوراق مالی خواهد بود که در زمینه نفت، با توجه به میزان صادرات امسال تا مقداری که در شرایط مطلوب قادر به صادرات خواهیم بود، برنامه‌ریزی شده است.
 
نوبخت خاطرنشان‌کرد: هرچه در این زمینه مازاد داشته باشیم، صرف هزینه‌های جاری نمی‌شود بلکه برای طرح‌های بزرگ، حمل‌ونقل شهری، توسعه دولت الکترونیک، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، طرح‌های عمرانی که می‌توانند منشا اثر باشند و حتی تقویت طرح تحول سلامت، استفاده خواهد شد.
 
به گفته این مقام مسوول، ظرفیت‌های مالیاتی کشور به ما اجازه می‌دهد که به جای اتکا به نفت در بودجه، به سمت مالیات برویم.
 
وی ادامه‌داد: در سال ۱۴۰۰ میزان واگذاری و انتشار اوراق مالی به مراتب کمتر از امسال و در حد مصوبه‌ قانون برنامه ششم توسعه خواهد بود.
 
نوبخت با اشاره به مذاکره‌های انجام شده با مجلس، گفت: در این لایحه تلاش شد تا آن دسته از محورهای قابل اجرا درخصوص اصلاح ساختار در سال ۱۴۰۰ گنجانده شود و اگر چیزی هم باقی مانده، در اختیار مجلسی‌ها خواهد بود و می‌توانند در فرآیند بحث و بررسی بودجه آنها را اصلاح کنند.
 
وی افزود: یکی دیگر از نگرانی‌ها، درخصوص حمایت های معیشتی بود که با توجه به آغاز دور جدید محدودیت‌های کرونایی و آسیب دیدن بخشی از خانوارها، نمایندگان به دنبال کمک معیشتی به آنان بودند که در طرح ما برای چهار ماه آینده دیده شده است.
 
این مقام مسوول ادامه‌داد: اگر نمایندگان می‌خواهند حمایت‌های معیشتی برای سال آینده نیز ادامه یابد، می‌توانند آن را در بودجه پیش‌بینی کنند.
برچسب ها: بودجه ، نرخ ارز ، نفت ، مالیات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار