رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: کادر درمان بیمارستان های پیمانیه، مطهری جهرم و خاتم‌الانبیای خفر با تمام وجود مشغول ارائه خدمات هستند، اما اگر وضعیت به همین ترتیب پیش رود دیگر جایی برای پذیرش نیست.
کد خبر: ۹۱۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 22 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محمد رحمانیان در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت کرونا بدون دادن آمار با بیان اینکه از نظر آماری استان فارس و شهرستان جهرم جزو منطقه قرمز است افزود: دستورالعمل‌های مربوط به شهرهای قرمز باید به طور کامل اعمال شود.

وی افزود: در ماه گذشته در سه شیفت به میزان ۸ ماه گذشته تست کرونا گرفته شده است و به جز یک بخش جراحی، تمام بخش‌ها حتی شیمی درمانی جهرم به بیماران کرونا اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: کادر درمان بیمارستان های پیمانیه، مطهری جهرم و خاتم‌الانبیای خفر با تمام وجود مشغول ارائه خدمات هستند، اما اگر وضعیت به همین ترتیب پیش رود دیگر جایی برای پذیرش نیست.

رحمانیان اضافه کرد: روزانه حدود ۳۵ میلیون تومان هزینه اکسیژن برای استفاده بیماران است و تعداد ۹۰ واکسن رمیدیسویر استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران فوتی در لحظات آخر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: تیم درمانی نسبت به پیک دوم بهتر عمل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: این بیماری بسیار کشنده است، اگر کسی علائمی دارد حتی اگر تست منفی بود حتما مدت زمان قرنطینه رعایت شود.

رحمانیان بیان کرد: بعضی از مردم بیماری خود را پنهان می‌کنند، خواهش می‌کنیم که حتماً برای آگاهی‌دادن بیماری خود به دیگران اقدام کنند چرا که در غیر این صورت باعث ضرر به خود و دیگران می‌شوند.

وی افزود: با تشکر از اصناف ، در این دو هفته کمک کنند تا شاهد وضعیت بهتری باشیم و عاجزانه از مردم تقاضا دارم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، قدرت ویروس کرونا چندبرابر شده است.

رحمانیان گفت: از همه کسانی که می‌توانند کمک کنند تقاضا دارم به میدان بیایند، اگر ۹۰ درصد مردم رعایت کنند می‌توانیم شاهد بهبود شرایط باشیم.

زمان دو هفته محدودیت بستگی به رعایت پروتکل‌ها دارد

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: لازم است که کنترل از محلات شروع شود و یازده تیم نظارتی برای کنترل و اجرای دستورالعمل‌ها در خصوص محدودیت های کاری شکل گرفت که همین جا از اصناف تشکر می‌کنم.

مهدی شفیعیان افزود: ادارات و سازمان‌ها به گونه‌ای خدمات خود را ارائه دهند که نیازی به مراجعه و تردد متعدد مردم نباشد.

به گفته وی فعالیت آموزشگاه‌های آزاد تعطیل است و زمان دوهفته محدودیت ها بستگی به اجرای پروتکل‌های بهداشتی دارد و اگر شاهد وضعیت مناسبی نباشیم این زمان ادامه خواهد یافت.

فرماندار جهرم بیان کرد: قرار است دو مخزن برای دو آرامستان شهرستان جهرم نصب و غسالخانه ها نیز ایزوله شود.

وی ادامه داد: طرح یک سوم دور کاری به جز بعضی از ادارات که توسط فرمانداری تشخیص داده می‌شود باید اجرا شود.

شفیعیان بیان کرد: با توجه به فعالیت اپتومتریست‌ها و عینک‌سازی‌ها در تهران، برای ادامه کار این صنف استعلام خواهد شد.

وی افزود: چاپخانه‌ها موظف هستند مصوبه ممنوعیت حضور بیش از ۲۰ نفر در مراسم تشییع و تدفین را در آگهی فوت درج کنند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار