مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز فارس همچنین از مردم خواست در هنگام مراجعه به واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را برای سلامتی خود و دیگر اقشار جامعه رعایت کنند.
کد خبر: ۹۱۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 23 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:در شرایطی که طرح جامع محدودیت‌های کرونایی همزمان با کشور از یکم آذرماه ۹۹ به منظور کاهش میزان مبتلایان به کرونا در استان فارس اجرا شده و براساس این طرح برگزاری هرگونه اجتماع و ازدحام ممنوع است، شکل‌گیری صف‌های طولانی خرید بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خطر افزایش مبتلایان به کرونا را زیاد می کند.
بسیاری از افرادی که برای خرید روغن خوراکی به یک واحد صنفی در داریون مراجعه کردند، از ماسک استفاده نکردند و بدون فاصله در کنار یکدیگر قرار گرفتند و تلاش می‌کنند تا سریعتر روغن مورد نیاز خود را خریداری کنند.
شکل‌گیری این تجمع در حالی است که شهرستان شیراز دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کروناست و فعالیت اصناف غیرضرور شغل‌های سطح ۲، سه و چهار در این شهرستان ممنوع است.

توزیع روغن احتکاری علت تجمع در داریون بوده است


مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز فارس در این زمینه گفت: این اتفاق مربوط به دوم آذرماه ۹۹ است که در نحوه توزیع روغن خوراکی تدبیری صورت نگرفته بود.
سید محمدعلی ملک سعیدی افزود: تجمع روز گذشته مربوط به حراجی نبوده بلکه مربوط به یک انبار احتکار و امتناع از فروش بوده که با حضور قاضی تعزیرات روغن موجود در انبار بین مردم توزیع شد.
وی ادامه داد: به محض اطلاع از تجمع در مقابل این انبار هشدارهای لازم در این زمینه داده شد اما کار از کار گذشته بود.

مردم هیجانی خرید نکنند، سهمیه روغن تخصیص داده شده است


مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز فارس گفت: در حال حاضر در هر خانه ای مردم به اندازه مصرف روزانه و هفتگی روغن دارند لذا نباید خرید هیجانی داشته باشند.
ملک سعیدی افزود: انباشت خانگی، کمبود روغن را در بازار به وجود آورده است که مردم باید رعایت کنند و مدیریت لازم را داشته باشند تا مشکل کمبود روغن که سهمیه‌ها تخصیص داده شده و در حال ورود به بازار است، رفع شود و به مرحله فراوانی روغن برسیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش قیمت روغن در ستاد تنظیم بازار کشور در حال تصویب است مطمئنا تولید روغن افزایش خواهد داشت.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند


مسئول بازرسی و نظارت اتاق اصناف مرکز فارس همچنین از مردم خواست در هنگام مراجعه به واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را برای سلامتی خود و دیگر اقشار جامعه رعایت کنند.
داریون شهری در بخش مرکزی شهرستان شیراز است که در ۳۶ کیلومتری شمال شرق شهر شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار