نماینده مرودشت درباره جزییات طرح ممنوع الخروجی گفت: این طرح در هفته گذشته با قید یک فوریت با ۴۲ امضا به هیئت رییسه تقدیم شد و هدف طرح صیانت و حفاظت از بیت المال مسلمین و جایگاه مدیران است. 
کد خبر: ۹۱۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 24 November 2020
به گزارش تابناک فارس: «جلال رشیدی کوچی»، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی، از تهیه طرح یک فوریتی ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران نظام پس از اتمام مسوولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی خبر داد.
 
او در ادامه گفت: طرح ۶ ماده و ۲تبصره دارد؛ مدیران و مقامات ارشد نظام که در آیین نامه ثبت اموال ذیل اصل ۴۲قانون اساسی اموال خود را ثبت کردند این طرح شامل آنها می‌شود. این طرح به دنبال این است که پس از اتمام مسئولیت این افراد تا سه سال اجازه خروج کشور را منوط به مجوزهای نهاد قضایی، نظارتی و امنیتی کنند. 
 
رشیدی بیان کرد: یک سال آخر خدمت فرد ملاک قرارگیری در این طرح است، امیدواریم این طرح به کمیسیون امر ارجاع شود و پس از چکش‌کاری، به صحن بیاید.
 
او دلیل تعیین سه سال ممنوع الخروجی در این طرح را اینگونه بیان کرد و گفت: برخی آقایان که مسئولیت دارند اقامت برخی کشورها را اخذ می کنند بدون اینکه کسی چیزی از این موضع بداند. به برای مثال یک نیروی نظامی زمانی که اخراج و بازنشسته می‌شود تا سه سال حق خروج از کشور را ندارد مگر با اجازه مجموعه حفاظت اطلاعات، و این به علت حساسیت شغل این افراد است. اولویت در این طرح مسئولین دو‌تابعیتی و یا مسئولینی است که فرزندانشان خارج از کشور هستند.
 
او در پایان افزود: برای این طرح همه تلاشمان را می کنیم تا ابهامات را برطرف کنیم. تا امروز با هر نماینده ای که صحبت کردم نظرش مثبت بوده و از این طرح حمایت کرده است، قطعا در صحن رای خوبی دارد. این طرح به نفع نظام، بیت المال و مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار