مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه مرودشت بزرگترین تولید کننده خاکشیر در استان فارس است، بیان کرد: شهرستان مرودشت بیش از ۶۰ درصد کل خاکشیر استان را تولید می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 24 November 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت خاکشیر از اواخر آبان آغاز شده و تا بهمن ماه نیز امکان پذیر است، اظهار کرد: برداشت خاکشیر بسته به تاریخ کاشت از اواخر اردیبهشت آغاز و تا تیر ماه ادامه دارد.

او با بیان اینکه مرودشت بزرگترین تولید کننده خاکشیر در استان فارس است، بیان کرد: شهرستان مرودشت بیش از ۶۰ درصد کل خاکشیر استان را تولید می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کود‌های شیمیایی است و می‌توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کشت مکانیزه این محصول رو به افزایش است، یادآور شد: با مکانیزه کردن کشت و برداشت هزینه تولید کاهش و رغبت کشاورزان برای کشت این گیاهان دارویی افرایش خواهد یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: قیمت مناسب، عدم وجود آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایایی کشت این محصول است.

رحیمی از این محصول به عنوان کم توقع‌ترین محصول نام برد و یادآور شد: کشت این محصول در اراضی که از شبکه سد دروزن مشروب می‌شوند و اراضی که از حاصلخیزی کمتری برخوردارند بسیار حائز اهمیت است.

 

برچسب ها: کشت ، خاکشیر ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار