مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: از سال آینده شروع عملیات اجرایی پروژه اتصال ریلی شهر صدرا و پیوندش با متروی شیراز را داریم و در سال جدید نیز دو مورد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 24 November 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: چندی پیش بود که سوژه‌ای در سامانه فارس من با عنوان «لزوم توجه جدی مسؤولین شهر صدرا به عملیات اجرایی مترو» به ثبت رسید که در بخش توضیحات آن آمده است: «با توجه به افزایش جمعیت شهر صدرا و نیاز شهروندان به خدمات رفاهی مترو شهر صدرا در اولویت کاری مسؤولین قرار گیرد، ما ساکنین شهر صدرا مطالبه جدی مترو شهر صدرا را داریم»

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در خصوص اتصال ریلی شهر صدرا و پیوندش با متروی شیرازگفت: شهرداری شیراز ادامه خط یک یا همان خط سه قطار شهری شیراز که از ایستگاه معالی آباد شروع شده را تا ایستگاه راه‌آهن ادامه می‌دهد.

خلیل حاجی پور اضافه کرد: هم‌زمان با شروع مطالعات این مسیر در دو سال گذشته ، شرکت عمران پروژه خط ۹ کیلومتری خط صدرا به شیراز را در دستور کار قرارداد که مرحله مطالعات نهایی شده و اکنون در مرحله اخذ مجوزها از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تخصیص ردیف اعتباری قرار دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع لازم دارد ، اضافه کرد: قرار است بخشی از منابع، از شرکت عمران شهر جدید صدرا و بخشی از طریق ردیف اعتباری که معمولاً سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پروژه‌های ملی اختصاص می‌دهد، تامین شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا با اشاره به اینکه از سال آینده قطعاً شروع عملیات اجرایی این پروژه را هم خواهیم داشت، گفت: به نظر می‌آید که شهر جدید صدرا یکی از شهرهای جدید ممتاز خواهد بود.

حاجی پور بیان کرد: در سال جدید دو مورد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم این روزها با سرعت و طبق برنامه زمان‌بندی دو ساله پیش رود.

همچنین چندی پیش مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی و افتتاح پروژه‌های عمرانی شرکت عمران شهر جدید صدرا از اتصال شهر جدید صدرا به مترو خبر داد و اظهار داشت: با حمایت استاندار و مجمع نمایندگان فارس در قالب توسعه سیستم حمل‌ونقل ریلی به‌ ویژه اتصال صدرا به شیراز از طریق مترو شاهد تسریع در حمل‌ونقل جاده‌ای در این شهر جدید خواهیم بود.

حبیب طاهرخانی با اشاره به اینکه بدون توجه به زیرساخت‌های اجتماعی امکان شکل‌گیری شهر‌ها بسیار دشوار است، افزود: معماری ایرانی اسلامی باید نقش به سزایی در تفکر جامعه برجای گذارد برای مثال در ساخت مصلای بزرگ شهر صدرا استفاده از طراحی نوین با رعایت اصول معماری مذهبی یکی از افتخارات این شهر است.

وی ادامه داد: با حمایت صورت گرفته در قالب توسعه سیستم حمل‌ونقل ریلی به‌ویژه اتصال صدرا به شیراز از طریق مترو، حمل‌ونقل جاده‌ای در صدرا تسریع می‌یابد.

برچسب ها: شیراز ، مترو ، صدرا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار