عمارت شهرداری ساری دو هفته بدون شهردار می‌باشد و فرماندار و شورای اسلامی شهر نیز اگرچه نسبت به مسائل شهرداری همچون عادی شدن روند امورات اداری شهرداری، پیگیری در پرداخت معوقات پرسنل اقداماتی انجام دادند تا فعالیت‌های روتین و مرسوم شهرداری معطل نماند اما شورای اسلامی شهر ساری تاکنون پاسخ شفافی نسبت به تعیین تکلیف شهردار بازداشتی نداده است.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 24 November 2020

مازندشورا: اگرچه با رجوع و مداقه در قانون تشکیلات و وظایف شوراها می‌توان راه‌حل‌های قانونی برای برون‌رفت از شرایط فعلی شهرداری را یافت اما شاید پیش پا افتاده‌ترین راه حل برای شورای اسلامی شهر ساری استیضاح غیابی شهردار باشد.

نمونه‌های فروانی از اینگونه استیضاح و عزل‌های شهرداران در کشور وجود دارد که یکی از این موارد استیضاح غیابی شهردار سابق بابل می‌باشد.

۱۶ بهمن ۹۷ شورای اسلامی شهر بابل که ۱۴ ماه پیش از این کبود فیروزجاه را به عنوان شهردار انتخاب کرده بود به شکل غیابی وی استیضاح و عزل کرد.

در آن زمان كبود فیروزجاه به دلیل كسالت و جراحی در بیمارستان بستری بود و در جلسه شورای اسلامی شهر حضور نیافت و دفاعیاتش را به شکل كتبی برای شورا ارسال كرده بود.

اینک نیز ضروری است منتخبین مردم در شورای شهر ساری به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل کرده و افکار عمومی را به سایر نهادها حواله ندهند.

بی‌شک با اقدامات اخیر فرمانداری و شورای شهر ساری و بازگشت آرامش روانی به حوزه مدیریت شهری و مخصوصا خانواده پرسنل شهرداری، تعیین تکلیف شهردار ساری می‌تواند این پروسه را تکمیل نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار