۷۵ درصد مبتلایان به کرونا و ۱۵درصد جان باختگان در فارس، افراد زیر ۵۰ سال هستند.
کد خبر: ۹۱۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 24 November 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فارس، تصور اینکه جوانان کمتر در معرض ابتلا به کروناویروس هستند را باوری اشتباه خواند و گفت: آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که این بیماری خود را به جوانان نزدیک‌تر کرده است.

دکتر عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان فارس، بیش از ۴۷۵ هزار تست تشخیصی در استان انجام شده که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۸۶۹ مورد مثبت شناسایی شده است.
وی با اعلام بستری دو هزار و ۳۴۵ بیمار مشکوک علامت دار و یا مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان افزود: وضعیت جسمی ۳۷۸ نفر از این بیماران وخیم است که هم اکنون در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
از دست دادن ۴۳ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته
معاون بهداشت دانشگاه همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۴۳ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان، گفت: آمار جان باختگان فارس به دو هزار و ۲۷۲ نفر از ابتدای شیوع این بیماری رسیده است.
دکتر همتی آمار بهبودیافتگان این بیماری که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۱۲۱ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد.
وی به نتایج برخی بررسی‌های آماری مربوط به کرونا در استان اشاره کرد که بر اساس این بررسی ها، میانگین سنی ابتلا به کروناویروس در استان فارس، ۴۱ سال و میانگین سنی جان باختگان نیز ۶۷ سال است.
معاون بهداشت دانشگاه با اعلام هشدار نسبت به کاهش این رده سنی نسبت به روز‌های نخست شیوع بیماری، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد ۷۵درصد مبتلایان به کرونا و ۱۵درصد جانباختگان ناشی از این بیماری در فارس، در گروه سنی زیر پنجاه سال بوده اند.
همتی آمار مربوط به ابتلا در مجموعه دانشگاه را نیز که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این بیماری مواجهه داشته اند، ۱۰ درصد مجموع مبتلایان در استان عنوان کرد.
معاون بهداشت دانشگاه جدی گرفتن استفاده از ماسک در هنگام خرج از منزل، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و دورهمی‌های خانوادگی و شست و شوی صحیح و ضدعفونی کردن دست‌ها را به عنوان مهم‌ترین راهکار‌های محافظتی در برابر این بیماری عنوان کرد.
برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار