همین نبود پارکینگ مشکلات بسیاری را برای مردم‌ منطقه ایجاد کرده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید به اینکه مردم نباید خودرو خود را در خیابان پارک کنند و باید پارکینگ شخصی داشته باشند، گفت: خیابان محل پارک ماشین نیست و نباید که هر محله و منطقه‌ای پارکینگ داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 28 November 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: معضل کمبود فضای پارک خودرو که هر روز هم وخیم‌تر می‌شود مشکلات ثانویه‌ای برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است که سنگین‌تر شدن ترافیک، مصرف سوخت بیشتر، تشدید آلودگی هوا و نزاع و درگیری شهروندان و همچنین به خطر افتادن امنیت خودرو از جمله مهم‌ترین آنها است.

در تمام این سال‌ها کارشناسان به کمبود پارکینگ‌های عمومی اشاره می‌کنند و بر لزوم افزایش و گسترش چنین فضاهایی در نقاط مختلف شهر تأکید دارند؛ اما به نظر می‌رسد افزایش فضای پارک و ایجاد پارکینگ‌های عمومی سیاست شهرداری نیست چون مدیران شهری آن را حرکتی ضد ترویج حمل‌ونقل عمومی می‌دانند.

برخی از شهروندان شهرک سعدی شیراز در تماس با خبرگزاری تسنیم معترض نبود پارکینگ در این منطقه بودند و بیان داشتند این مسأله امنیت محیط را نیز با چالش مواجه کرده است. آنها اعلام کردند که هیچ پارکینگی در محدوده شهرک سعدی وجود ندارد. پارکینگ پشت آرامگاه سعدیه جنب مسجد صاحب الزمان (عج) هم مسدود است و درحال حاضر عبور و مرور خودروها از پارکینگ جلو آرامگاه به سمت خیابان بیست متری صورت می‌گیرد که البته آن هم در ایام عید شهرداری اجازه آن را صادر می‌کند.

سخنگوی شورای شهر شیراز: مردم باید پارکینگ شخصی داشته باشند

همین نبود پارکینگ مشکلات بسیاری را برای مردم‌ منطقه ایجاد کرده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با تسنیم با تأکید به اینکه مردم نباید خودرو خود را در خیابان پارک کنند و باید پارکینگ شخصی داشته باشند، گفت: خیابان محل پارک ماشین نیست و نباید که هر محله و منطقه‌ای پارکینگ داشته باشد.

سعید نظری با بیان اینکه احداث پارکینگ معمولاً در مرکز شهر که شهروندان رفت و آمد زیادی دارند انجام می‌شود، افزود: هر خانه‌ای باید برای خودش پارکینگ داشته باشد و وجود پارکینگ در هر منطقه‌ای منظور نظر شهرداری نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا منطقه سعدی نباید حتی یک پارکینگ عمومی برای استفاده شهروندان داشته باشد و امنیت منطقه به خاطر فقدان ‌پارکینگ به خطر افتاده است؟ اظهار داشت: تأمین امنیت منطقه به عهده پلیس است و نمی‌شود هرکدام از اعضای خانواده خودرو شخصی داشته باشند و بخواهند در خیابان پارک کنند شهروندان این‌ منطقه هم باید از پارکینگ شخصی خانه خود استفاده کنند.

نظری افزود: مگر محل سکونت بنده دارای پارکینگ است؟ و یا محل سکونت شما خبرنگار؟ از این رو همان‌طور که من از پارکینگ منزل استفاده می‌کنم سایر شهروندان نیز باید از پارکینگ شخصی خود استفاده کنند.

 

سخنگوی شورای شهر شیراز به پروژه بهسازی محدوده آرامگاه سعدی اشاره کرد و گفت: این پروژه، پروژه کلانی است که درحال اجرا است و مراحل خاکبرداری و زیرساخت‌ها، لوله‌گذاری و انتقال شبکه انجام شده که پس از اتمام این پروژه، معضل پارکینگ حل می‌شود.

نظری با بیان اینکه زمین روبه‌روی آرامگاه سعدی مالک خصوصی دارد و متعلق به ورثه است افزود: شهرداری در حال حاضر تلاش می‌کند که موضوع تملک این زمین و مشکلاتی را که با مالک و اداره اوقاف دارد هر چه سریع‌تر حل کند تا بتواند در زمین مذکور برای گردشگران‌ منطقه سعدی پارکینگی در نظر بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه چرا فقط باید برای گردشگران منطقه سعدی به فکر احداث پارکینگ باشید، بیان کرد: مردم تنها باید از پارکینگ‌ خانه‌های خود استفاده کنند و خیابان محل پارک خودرو آنها نیست و این مسأله نیز مورد نظر شهرداری نیست.

عضو شورای شهر: انتظار داشتن پارکینگ شخصی در خانه‌های 60 متری و کوچه‌های باریک شهرک سعدی غیرمنطقی است

محمدتقی تذروی، عضو شورای شهر شیراز با غیرمنطقی خواندن نظر سخنگوی شورا مبنی بر استفاده همه مردم از پارکینگ خانه‌های خود گفت: بافت قدیم و خانه‌های 50 تا 60 متری منطقه سعدی اجازه داشتن پارکینگ اختصاصی را به مردم این منطقه نمی‌دهد.

وی افزود: برخی از کوچه‌های منطقه سعدی به قدری باریک است که ماشین رو نبوده و حتی پارک یک خودرو در آن نیز غیرممکن است و باعث قفل شدن مسیر تردد اهالی خواهد شد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه مردم منطقه شهرک سعدی باید در این رابطه مطالبات خود را به شهرداری ارائه کنند، اظهار داشت: الان زمان تعیین بودجه سال 1400 فرارسیده است و در این راستا مردم باید درخواست خود را مکتوب به شهرداری ارائه کنند.

تذروی به لزوم ایجاد پارکینگ‌های عمومی در محدوده شهرک سعدی تأکید کرد و گفت: پارکینگ انفرادی در کنار خیابان چندان راهگشا نیست‌ و در این راستا یاوران شورا باید نسبت به تهیه فضاهای پارکینگی اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار