عباسی بیان کرد: دشمن می‌خواهد جامعه ما را مرعوب کند و به دنبال ایجاد رعب در جامعه علمی است که کسی به موضوعات راهبردی کشور ورود پیدا نکند و متخصصان در جهت توانمندی کشور قدم برندارند.
کد خبر: ۹۱۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 28 November 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فریدون عباسی که هشتم آذرماه ۹۹ در دهمین سالروز ترور خود و نیز ترور منجر به شهادت مجید شهریاری، دیگر دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، با اشاره به ترور دکتر محسن فخری‌زاده در روز جمعه هفتم آدرماه افزود: شهید فخری‌زاده از دوستان نزدیک و از همکاران پرتلاش من بود که نزدیک به ۳۴ سال با یکدیگر کار کردیم.
وی ادامه داد: ایشان هم مدیر توانمند و هم عالم برجسته‌ای بود و در موضوع علمی و فنی خود همتراز شهید سلیمانی بود.

اقدامات شهید فخری‌زاده در حوزه دفاعی و هسته‌ای بسیار موثر بود


این دانشمند هسته‌ای گفت: شهید فخری‌زاده کارهای برجسته‌ای کرد، عالم خیلی باسوادی بود و کار علمی را دقیق انجام می داد اما مهمتر از آن مدیریت علمی و فنی ایشان در بیش از ۳۰ سال گذشته بود و به عنوان رییس سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی فعالیت می‌کرد که اقدامات او در حوزه دفاعی بسیار موثر بود.
عباسی افزود: در زمینه هسته‌ای نیز سال‌ها هم خودش عالم هسته‌ای بود و هم در این حوزه مدیریت و پشتیبانی از صنعت هسته‌ای کشور داشت بدون اینکه چشمداشتی داشته باشد و بخواهد تبلیغی برای خودش انجام دهد.
وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده فعالیت های بزرگی در زمینه هسته‌ای کشور انجام داد و بسیاری از کارها را به نتیجه رساند.

شهید فخری‌زاده شاگردان زیادی تربیت کرده است


رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید فخری‌زاده چون بخل علمی نداشت، علم را توزیع می کرد و پیش خود نگه نمی‌داشت و شاگردان خوبی تربیت کرده و همکارانش را رشد و ارتقاء داده و توانسته اثرات مثبتی در جامعه ایران بگذارد.
عباسی افزود: ایشان دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی را حمایت کرده و یک نفر نبود و توانست یک مجموعه‌ای از افراد را مدیریت کند و به افراد بها می‌داد.
وی ادامه داد: افرادی مثل شهید فخری زاده کم نداریم ولی فقدان ایشان برای ما غم انگیز است، هرچند که استحقاق رسیدن به فیض شهادت را با توجه به ویژگی‌های اخلاقی، اعتقادی و علمی داشت.

دشمن به دنبال ایجاد رعب در جامعه علمی است


این دانشمند هسته‌ای گفت: شهدایی مثل شهریاری، رضایی‌نژاد و شهید علی‌محمدی همه در گذشته با شهید فخری‌زاده کار می‌کردند و دشمن دهمین سالگرد شهادت مجید شهریاری و ترور بنده را برای ترور ایشان انتخاب کرد و ایشان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
عباسی بیان کرد: دشمن می‌خواهد جامعه ما را مرعوب کند و به دنبال ایجاد رعب در جامعه علمی است که کسی به موضوعات راهبردی کشور ورود پیدا نکند و متخصصان در جهت توانمندی کشور قدم برندارند.
وی ادامه داد: شهید فخری‌زاده در زمان دفاع مقدس نیز جزو رزمندگان اصیل کشور بود و در عملیات‌های مختلف در غرب و جنوب کشور شرکت کرد و ما هر دو با هم در عملیات رمضان حضور داشتیم.
نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهید بزرگوار پس از اخذ مدرک کارشناسی در سال ۱۳۶۶ به حوزه دفاعی کشور وارد شد و تا زمان شهادت در این حوزه فعالیت داشت.

ترورها وقفه‌ای در کار کشور ایجاد نمی‌کند


عباسی افزود: این ترورها وقفه‌ای در کار کشور ما ایجاد نمی‌کند و باعث رشد و شکوفایی بیشتر ما می‌شود چون اساسا جامعه ما با شهادت عجین است و همانطور که نهضت عاشورا باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده شهادت عزیزانی مثل علی‌محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن باعث شده جامعه ما بیشتر به سمت و سوی علمی حرکت کند و بنیه ما قوی شود.
وی ادامه داد: با شهادت فخری‌زاده نیز شاهد پیشرفت‌های دیگری خواهیم بود که انگیزه محققان را برای به نتیجه رساندن کارها بیشتر خواهد کرد.

 فخری‌زاده از دانشمندان کشورمان عصر جمعه هفتم آذرماه ۹۹ در حمله تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار